Help Facuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb al wat in mekaar gezet maar werken !!!
ik mak met een project iets aan dan worden er diensten uren enz ingevuld en moet er een factuur worden gemaakt.
tot dusver gaat dat maar als ik de rapport ophaal neemt hij ook de andere projecten mee in formulier

wie kan mij hierbij helpen

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7WEDCDPGDRU7.rar

programma was te groot

Ik denk dat je overnieuw moet beginnen met je rapport, want er mankeert teveel aan om zo even met wat tips op te lossen. Laten we met de hoofdzaken beginnen:
1. Waarom een subrappport voor de factuurregels? Nergens voor nodig als je het rapport goed maakt.
2. En dat is dan gelijk punt 2: maak je rapport op basis van zowel Factuur als Factuurregels. De 2 horen immers ook bij elkaar
3. Zet de Klantgegevens nooit in de detailsectie; die is er voor de factuurdetails uit Factuurregels
4. Om de facturen uit elkaar te houden moet je groeperen op Factuurnummer, waarbij je ook de Groepskoptekst en Groepsvoettekst aanzet.
5. De klantgegevens zet je in de Groepskoptekst, en de totaalberekeningen in de Groepsvoettekst
6. Om elke factuur op een aparte pagina te krijgen, moet je een beetje stoeien met de eigenschap <Nieuwe pagina>

Ik denk dat je hier wel even mee vooruit kan :)

dus wat jij zegt is weg gooien en opnieuw beginnen.
maar kom er gewoon niet uit wat ik ook doe loopt nooit goed.
maar oké ga weer eens proberen.

Begin eens met een query te maken waarin alle velden van de facturen en en factuurregels zitten. Dan heb je voor elke factuur net zo veel records als er regels zijn (dus voor 3 artikelen 3 records) maar dat hoort ook. Vervolgens maak je (desnoods met de wizard) een rapport op basis van die query. In de wizard geef je dan aan dat je wilt groeperen op FactuurID. De rest van de wizard loop je dan verder af waarbij je alle instellingen meegeeft die je wilt hebben. Het eindresultaat ziet er doorgaans niet erg mooi uit (Access is niet zo best in opmaak) maar de structuur van het rapport zal goed zijn. Met de juiste groepen en totaalvelden etc. Dan heb je dus een voorbeeldje van wat er mogelijk is.
In ieder geval moet je, als je zelf het rapport maakt, groeperen op FactuurID en zorgen dat de bijbehorende kop- en voetteksten aan worden gezet.

Rapporten maken is echt een kwestie van doen, en vooral kijken hoe de wizard rapporten er uit zien :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan