Help-files zijn leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoli65

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Als ik de Help-files van zowel Word, PP als Excel wil openen, verschijnt er wel een apart scherm, maar die is leeg!
Ditzelfde geldt voor de Help in XP, én voor een aantal andere programma's die ik gebruik (niet allemaal).

Ik heb het idee dat XP het openen van de Helpfiles (.chm?) blokkeert. Ik heb dit niet bewust uitgezet. Het is waarschijnlijk één of andere vage instelling.....

Wie weet hoe ik dit kan oplossen??

Bedankt,
gr. Yolanda

Over welke versie hebben we het hier?
Office 2000 of office XP of 2003 etc etc etc.
Wanneer ik op help klik in office 2003(of F1) krijg ik een zoekschermpje aan de rechterkant.

Snelle reactie van je! Alleen wellicht iets te snel....:p want ik schrijf over XP. :D

Dat heb ik er niet meer opstaan helaas.
Misschien iemand anders?
Heb je al op de Office site gezocht?

Probeer dit eens:

Om je CHM-bestanden te openen:
Zoek een CHM-bestand op, klik er met je rechter muisknop op en kies voor Openen met.
Zoek in de lijst programma's naar hh, selecteer die, zet een vinkje bij Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen en klik op OK - zie bijlage 1.

Doe hetzelfde voor HLP-bestanden. In dit geval zoek je in de lijst met programma's naar Winhlp32 en koppel je het bestandstype daaraan - zie bijlage 2.

Hierna zijn de bestandstypen in ieder geval aan de goede programma's gekoppeld.
Mocht dit geen resultaat hebben, dan zoeken we verder.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus,

Ik heb wat jij zegt al geprobeerd (had ik moeten zeggen), alleen staat er bij mij, bij de programma's helemaal geen HH of Winhlp32 o.i.d. in de lijst.

Ik heb het vermoeden dat de hele helpfunctie van m'n pc is verdwenen en dit overnieuw moet installeren.... Van oorsprong zet ik het er altijd op, en heb heb ook gebruikt op deze pc, dus mij een raadsel hoe dit kan (ik werk alleen met deze pc en zit zelf in de IT....). Frustrerend dus.

Zal ik de Help opnieuw installeren?

Bedankt voor je duidelijke uitleg en plaatjes, GAAF hoe je die rode randjes om de functies maakt; hoe doe je dat?? ;)

yoli65 zei:
alleen staat er bij mij, bij de programma's helemaal geen HH of Winhlp32 o.i.d. in de lijst.
..... Zal ik de Help opnieuw installeren?

Bedankt voor je duidelijke uitleg en plaatjes, GAAF hoe je die rode randjes om de functies maakt; hoe doe je dat?? ;)
Ga eens naar Start > Uitvoeren en typ sfc /scannow (klik).
Dat scant je systeembestanden. Als er bestanden ontbreken of beschadigd zijn geeft Windows dit tijdens die scan aan en kun je ze van de cd-rom terugzetten.
(Die rode omlijning maak ik met Preset Shapes van Paint Shop Pro. :))

Guus.

Nou, het scannen ging niet goed. :evil:
Heb de originele CD erin gedaan, maar PC raakte in een lus en kon er niet meer uit. Heb moeten rebooten.

Ik geef het even op. Ik (en jij!) ben al een tijdje bezig met dit K**probleem en kom geen stap verder. Denk dat ik het maar moet accepteren dat ik geen Helpfiles kan benaderen; lastig maar niet onoverkomelijk.

Bedankt voor je tijd en tips!

P.s. Ik heb PSP 7 NL (die geeft wél de Helpfiles weer :) ) maar zie nergens Preset Shapes.
Welke versie heb je en via welk menu doe je het?

yoli65 zei:
P.s. Ik heb PSP 7 NL (die geeft wél de Helpfiles weer :) ) maar zie nergens Preset Shapes. Welke versie heb je en via welk menu doe je het?
Ik heb ook versie 7 (Engels), maar het gaat niet via een menu - zie bijlage preset shapes. :)
Dat icoontje moet je aanklikken, waarna je in het gereedschapspalet een vorm uitzoekt en de lijnstijl en lijndikte regelt.
Die vorm krijgt een rand met de ingestelde voorgrondkleur en een vulling met de ingestelde achtergrondkleur.
Wil je dus alleen een rand, dan moet je de achtergrondstijl uitschakelen - zie bijlage stijl.

Laatst bewerkt:
Aha! Dat dacht ik wel op die manier! Het is nl. zo dat ik op m'n werk regelmatig handleidingen moet schrijven en gebruik maak van screenshots. Dan zou een rood randje natuurlijk wel erg aanvullend zijn. Heb ik nooit gedaan, omdat ik het omslachtig vond....
Bedankt voor de uitleg!

Graag gedaan. :)
Succes met de handleidingen.
Daarvoor is het tekengereedschap met pijlen trouwens ook erg handig - zie bijlage. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan