Help!!! Foute reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

tedjansen11

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2009
Hallo,

Ik heb mijn Linksys WRT54G gereset (waarom:Internet deel helemaal niets meer!!!!)
A. ik kan niet meer in de config.
B. De setup geeft "not founded"

Complete wanhoop.
HELP MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb cd's bijdehand.

P.S Ik zit nu op mijn ander netwerk

Begin eens met de router bedraad aan te sluiten aan een pc/laptop, en dan op die pc/laptop te achterhalen wat de ingestelde waarde van de Standaardgateway is op de bedrade netwerkaansluiting via [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Vul het ip-adres van die standaardgateway dan in in je browser met http:// ervoor.
Zodra ingelogd met de standaard gebruikersnaam + wachtwoord, doe de aanpassingen die je wilt (bijv. het draadloze gedeelte instellen etc.)

PS: Het is in het algemeen een goede zaak als je aanpassingen in de instellingen van de router altijd bedraad doet.
PS2: Het is (in dit geval) niet noodzakelijk om de router aan de modem van de provider aangesloten te hebben. Je kunt dus voor deze aanpassingen de router naar de pc/laptop brengen ipv. dat je een pc/laptop naar de router moet brengen.
Aansluiten aan de provider-modem hoeft pas zodra je klaar bent met de aanpassingen, je zult daarna dan (als je instellingen goed zijn) ook weer gewoon (bedraad en draadloos) kunnen internetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels op gelost maar ik heb geen toegang tot internet.

Ik raad het volgende aan:
1. Zet zowel router als providermodem uit gedurende minstens 15 minuten, langer mag ook.
2. Zet providermodem aan en wacht totdat alle lampjes die horen te branden zijn gaan branden.
3. Zet de router aan (let op: Zorg ervoor dat de router verbonden is met de providermodem via de aansluiting die op de router "Internet" of "WAN" heet). Wacht totdat op de router alle lapmpjes zijn gaan branden, incl. het lampje Internet.
4. Verbind met de router, log in op de router en kijk bij de Status of er een Internet-adres is toegekend. Indien ja, dan zou Internet ook op de pc/laptop goed moeten werken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan