Help!! Geen internet op pc :(

• Onderwerp starter Onderwerp starter m0ri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

m0ri

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo!

Ik heb een probleempje met mijn pc, sinds vanmorgen doet internet het niet meer. Ik typ dit bericht op mijn laptop, ongeveer een centimeter of 50 van mijn PC af, dus aan de router ligt het niet..

Mijn pc is een Dell XPS 420, met besturingssysteem Vista. Ik heb een Sitecom 300N router, met bijbehorende dongle.
Ik heb deze USB dongle ook op mijn laptop geinstalleerd, en daar leek hij wel te werken. Ik heb vervolgens een oude USB Dongle van mijn ouders geprobeerd, en ook deze werkte helemaal niet op mijn pc.

Het probleem is dat er helemaal geen netwerken weer worden gegeven. Ik heb mijn drivers al opnieuw geinstalleerd, ik heb systeemherstel geprobeerd, ik heb een andere USB poort gepakt voor de dongle, voor het geval dat die misschien kapot was, maar nog steeds niets!

Heel frustrerend, want ik kan dus op mijn laptop wel online!

Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?
Als ik meer informatie ergens over moet geven, let me know :)

Groeten,
Dennis

Misschien het knopje ingedrukt, waarmee je draadloos mee deactiveerd ?

Oude drivers grondig verwijderen, en bij Dell nieuwe halen.
Eerst driver installeren, (als hij erom vraagt adapter erin) opnieuw opstarten, met adapter erin en waarschijnlijk is het opgelost.

Ter aanvulling, ik schrijf Dell daar je niet vermeld welk merk en type je adapter is.

Laatst bewerkt:
Hij is van sitecom, een 300N router, waar de usb dongle automatisch van bijzat.
Die dongle gebruik ik dus. De afgelopen anderhalf jaar zonder al te veel problemen, maar nu is het mis, haha.

Ik zal dat met die drivers nog een keer proberen, misschien heb ik de vorige keren wat fout gedaan, proberen kan geen kwaad...

Ok, bedankt, maar het werkte ook niet..

Nogmaals, het is mijn PC waar het internet niet op werkt, dus daar zitten geen knopjes op oid. Hij werkte anderhalf jaar zonder problemen, tot ik vanmorgen mn pc opstartte.

---

De router is goed, want ik kan wel op mijn laptop.
De USB-adapter is goed, want die heb ik in mijn laptop getest, en hij werkte.

Mijns inziens moet er dus iets mis zitten in mijn pc, of in de verbinding die de pc maakt ofzo. Maar goed, daar heb ik dus geen verstand van..

en als je dan gewoon een systeem herstel doet?
dan zou dit probleem toch opgelost moeten zijn?
heb je al een virus scan gedaan en spyware scan mischien dat je er iets op hebt staan wat een conflict geeft.

Succes:thumb:

en als je dan gewoon een systeem herstel doet?
dan zou dit probleem toch opgelost moeten zijn?
heb je al een virus scan gedaan en spyware scan mischien dat je er iets op hebt staan wat een conflict geeft.

Succes:thumb:

Systeemherstel al geprobeerd, to no avail.. :(

Ik zal even een virusscan doen met 2 verschillende scanners, wie weet. Spyware scan al gedaan trouwens.

Bedankt voor de suggesties!

he een vervelend probleempje.
Wat heb je binnen je systeem veranderd voor dat hij er mee stopte?
heb je mischien een andere router ?
wat ook het proberen waard kan zijn is even binnen je router een ander kanaal selecteren vanwaar hij uitzend mischien dat je p.c een bepaald kanaal blokeert.
toen je de drivers opnieuw hebt geinstaleerd heb je toen eerst de oude compleet van het systeem verwijderd?
dit moet wel gebeuren wil je de drivers goed opnieuw kunnen instaleren doe je dit niet slaat het installatie proces nog wel eens een stukje over waar net jou probleem in kan zitten.

Succes :thumb:

he een vervelend probleempje.
Wat heb je binnen je systeem veranderd voor dat hij er mee stopte?
heb je mischien een andere router ?
wat ook het proberen waard kan zijn is even binnen je router een ander kanaal selecteren vanwaar hij uitzend mischien dat je p.c een bepaald kanaal blokeert.
toen je de drivers opnieuw hebt geinstaleerd heb je toen eerst de oude compleet van het systeem verwijderd?
dit moet wel gebeuren wil je de drivers goed opnieuw kunnen instaleren doe je dit niet slaat het installatie proces nog wel eens een stukje over waar net jou probleem in kan zitten.

Succes :thumb:

Hey! Bedankt voor de suggesties, maar ik had helemaal niets veranderd..

Ik was op de een of andere manier nog lid van een helpdesk, dus die heb ik uiteindelijk gebeld, maar zelfs die konden me niet helpen, nadat ze ook mijn PC over hadden genomen om te kijken.

Ik heb dus een volledige recovery uitgevoerd, omdat écht niets hielp..

Allemaal bedankt voor de suggesties in ieder geval, mijn probleem is nu opgelost, maar ik heb wel 200 updates te installeren zo, haha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan