help geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

romanus6

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Hey!

Ik ben net verhuist en heb al 2 weken een pakket liggen van upc 25mb viber power ik heb alles netjes aangesloten en ook een draadloze n-router gekocht linksys wirless-N broadbank router wrt160n v3. Heb deze router een naam gegeven beveileging op gezet en is ook te zien met wifi op het moment dat ik verbinding wil maken zegt hij wel verbinding te hebben alleen met beperkte verbinding mogelijk heden en kan dus niet op internet. Als ik de netwerkkabel die van het modem naar de draadlooze routerloopt in mijn laptop stop heb ik wel internet maar ik wil graag draadloos internet

help mij!!! please

Groetjes Romano.

Hai,

Dus geen draadloze verbinding tussen laptop en router ..... dat zal dan wel met verouderde instellingen te maken hebben, voordat je verhuisde.
Het is denk ik - gezien je 'staat' van deskundigheid - handiger om eens te kijken of er iemand in jou omgeving is die je ermee wil helpen.
Je moet nogal wat controleren en wijzigen op je laptop en waarschijnlijk ook je router (je bent er immers al mee aan het klooien geweest) om e.e.a. weer in orde te krijgen.
Dit is nou typisch zo'n klusje waarvoor ik bij mensen thuis kom in A'hem e.o.

zou je niet kunnen posten wat er gedaan moet worden zodat ik het vervolgens uitvoer?

Ja hoor .... en daar laat ik het bij. Wellicht een ander die hiermee verder gaat.

1. Modem van upc uit (stroom eraf)
2. Router resetten
3. Installatie van draadloze netwerkkaart ondgedaan maken in apparaatbeheer en laptop opnieuw opstarten.

- modem weer aan en wachten tot die helemaal online is
- router aan en ... idem
- en nu opnieuw kijken of je draadloze verbinding hebt.

Zo ja, dan de beveiliging opnieuw instellen. Want die met het resetten ongedaan gemaakt.
Zo nee ..... tja .....

Allereerst, maak verbinding met de draadloze router,

Ga daarna naar start -> uitvoeren -> CMD
Als je in CMD zit typ dan in ipconfig /all

Hier zie je een aantal nummer staan van je gateway en IP adres.

Ga dan naar de eigenschappen van je netwerkadapter, dit kun je vinden bij netwerkverbindingen of bij netwerkcentrum bij windows 7 of vista.

Vul dan bij IP configuratie, of bij 7/vista IPv4 de nummers in van de gateway, dns server in die je ziet bij CMD. Vul bij IP adres het adres van de gateway in eindigend op 3, bijv 192.168.1.3

hey bedankt voor de tips jonges alles uitgevoert en met succes heb nu draadlooze verbinding door het hele huis bedankt!

Groetjes Romano.

Mooi dat het gelukt is! Zet je de vraag dan even op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan