HELP! geinfecteerd met: Adware.Virtumonde en Privacyremover.M64

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lux

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Hallo ik heb sinds kort deze infectie op mijn pc, en heb al van alles op gezocht, maar het probleem is dat m`n pc telkens binnen een halve minuut een blauw scherm geeft met foutmelding. (nu zit ik dus niet op mijn eigen pc)
Dus ik kan geen SpyHunter of iets dergelijks downloaden of iets anders doen, en in veilige modus is dat ook niet mogelijk.

dit is het scherm wat ik steeds krijg te zien:

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen, want m`n pc heb ik ook hard nodig voor m`n opleiding!

Voer eens systeemherstel uit naar een redelijk oud herstelpunt.

Levert dat niets op:

Het bekende virus Virtumonde maakte onlangs een come-back. Het virus wordt op steeds meer computers gesignaleerd. Virtumonde is al een oud virus, die vooral slachtoffers maakt via pop-ups. Het virus is de laatste tijd in veel verschillende vormen verschenen, en inmiddels is 66 procent van alle malware een Virtumonde-variant. Deze cijfers zijn afkomstig van beveiliger Eset. Volgens het bedrijf richt Virtumonde veel schade toe, en zou het virus al op bijna een half miljoen computers in Nederland aanwezig zijn.

De verspreiding van Virtumonde verloopt vooral via pop-ups. Gebruikers die deze advertenties annuleren of via het kruisje afsluiten, halen de malware juist binnen. Virtumonde wordt dan geactiveerd en de malware nestelt zich in het besturingssysteem. Nog gevaarlijker is het gedrag dat Virtumonde daarna op de computers vertoont. Het virus zet de achterdeuren van het systeem open, en geeft hiermee veel andere malware vrij spel.

Er zijn ook gevallen bekend waarbij Virtumonde een keylogger installeert. Deze keylogger registreert toetsaanslagen. Als Virtumonde geactiveerd is, is de malware ontzichtbaar geworden voor realtime virusscanners. Virusscanners detecteren hierdoor het virus niet en geven aan dat het systeem schoon is. Pop-ups zijn echter niet de enige manier waarop het virus zichzelf verspreidt. Virtumonde misbruikt ook een lek in Java, waardoor vrijwel alle internetbrowsers gevoelig zijn voor het virus.

Er is inmiddels een verwijdertool uitgebracht. SurfRight heeft deze ontwikkeld en SpicyLemon biedt de tool als download aan. Dezet tool is al ruim 488.000 keer gedownload, en dat aantal groeit gestaag door. Om Virtumonde te voorkomen, wordt geadviseerd om pop-ups niet te sluiten door op het kruisje rechts of op annuleren te klikken, maar om daarvoor Alt-F4 te gebruiken.

Bron : Klik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan