Help! Geluid doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hoi allemaal,

Kan iemand mij helpen? Onlangs crashte mijn laptop. Een vriend heeft toen Wndow vista geinstalleerd. Daarvoor had ik wel geluid, nu helemaal niet. Ik heb echt totaal geen verstand van deze dingen. Kan iemand mij hierbij helpen. Moet ik een geluidskaart downloaden, en zo ja welke en hoe?

Het gaat om de volgende laptop:
packard bell, het is een easynote skype editon
window xp home edition (maar mijn vriend heeft dus vista professional geinstalleerd)

p/n:pb62s00086
s/n:107392780135

Alvast heel erg bedankt.

groetjes,

Stemmertje

Download dit bestand eens en volg de instructies op je scherm. Na de installatie moet je de laptop even opnieuw opstarten en doet het geluid het als het goed is weer normaal. Succes!!!

p.s. het kan zijn dat je de pagina met de download even moet vernieuwen om de download te starten...

;) probeer al zo lang een nieuwe PC te downloaden.. maar de link is dood;)

Bedankt allemaal voor de reacties. Zoals jullie zien ben ik niet thuis in het computer wereldje en het jargon.

gast0231: ik ga nu even je link bekijken en hopelijk werkt het. Ik meld het zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
gast0231:

Ik krijg de volgende melding:Dit programma vereist WIndows NT versie 6.0.5744 of hoger.

Dan kan ik alleen nog op OK klikken en kom ik dus niet verder.

Weet jij wat dit betekend?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dolliteon, hoe doe je dat?

Sorry maar als jullie reageren met pc termen zou ik het erg fijn vinden als jullie er een korte beschrijving aan toevoege want mij zegt het helaas vaak bijna tot helemaal niets. Hoop dat het niet teveel gevraagd is.

Als je de post hier boven mij kijk dan zie je daar een link.
Download van die link even de driver die staat bij Chipset driver

Install Note Download
Intel_chipset_8111010.exe

Ik wilde bovenstaande installeren maar krijg precies dezelfde melding.

Heb je wel de VISTA !! drivers gedownload ?

( Windows Vista SP1 = NT 6.0 6001 )

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb geprobeerd eerst de chipset driver te installeren maar ook dan krijg ik dus de melding dat er iets hogers nodig is. Dit krijg ik ook als ik gelijk het geluidbestand wil downloaden.

Weet je misschien hoe ik verder moet? Ik heb wel VISTA aangeklikt en dus niet windows xp.

Bedankt voor de moeite

Dit probeerde ik te downloaden:
File Category: Chipset
Operating System: Windows Vista
File Title: Intel Mobile Chipset drivers
File Version: 8.11.1010
File Date: 17-01-2007 15:01:13
File Size: 666152 Bytes

Probeer eens het volgende : Druk kort de Windows Logo - en de Pause/Break- toets tegelijkertijd in.
Je ziet nu het venster Systeemeigenschappen.

Welk besturingssysteem wordt hier onder Systeem : vermeld ?

Je sprak zelf in je eerste bericht over Vista Professional , maar is het niet XP Pro ?

Ronnie. Ik schaam me dood maar het is inderdaad XP professional ipv vista. Dat dacht ik echt :S. Maar heel erg bedankt. Ga jullie stappen weer opnieuw proberen.

De chipsetdriver is geinstalleerd. Maar de link van Dolliteon lukt nog steeds niet maar dat is natuurlijk omdat het van vista is.

Heren, heel erg bedankt. Heb er nu de juiste driver bij gezocht en het geluid werkt weer. Super.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan