HELP...groooot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaLisa

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Berichten
74
Hallo, ik weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn probleem, ik stel deze vraag dus ook bij win95/98.


Ik heb een groot probleem, ik heb dit nu voor de tweede keer, en kan mijn vorige harddisk hierdoor niet meer gebruiken, en vrees voor mijn huidige hetzelfde.

Bij het opstarten komt eerst mijn screensaver op mijn buroblad en daarna METEEN een grijs vlak met rood rondje+wit kruis >explore. dit prog. heeft een ongeldige bewerking...en wordt afgesloten.neem contact op met de leverancier (??) als dit probleem zich blijft voordoen.

Ik kan dat alleen nog maar sluiten en dan verdwijnt de taalbalk, ook de "startknop" en msn en icq en emailprogramma starten wel op maar daar kan ik verder niks mee. Geen enkel icoontje op het buroblad verschijnt meer en het enige wat blijft is het mijn screensaver. Kan hem dan alleen nog maar uitzetten en bij het opstarten gebeurd keer op keer hetzelfde..kan alleen even in "start" als ik het grijze vlak niet sluit.

Bij details in het grijze vlak staat o.a explore fout m.b.t ongeldige pagina veroorzaakt in SHELL32.DLL op0167:666869 ad4 en dan: register, bytes en stackdump en een hele hoop cijfers en letters.

Gek genoeg starte deze keer mijn startpagina op en kan ik op die manier nu nog internetten. Taakbalk en Startknop zijn verdwenen, met het sluiten van het grijze vlak, en buroblad is leeg (op screensaver na). Als ik de pagina nu sluit kan ik helemaal niks meer..

Ik kreeg voorheen af en toe meer "ongeldige bewerking" vensters, b.b icq en rundll (of zoiets) en Iexplore. Die kon ik dan sluiten en verder was er niet echt een probleem.

Nu is het dus Explore en dan kan ik dus niks meer.... :'(

Wat kan ik doen?
Ik kan niks vinden over dit soort ongeldige bewerkingen..

Ik ben degene die mij helpt eeuwig dankbaar.

Probeerde net spybot te installeren en kreeg daar ook een ongeldigebewerking-mededeling van....

Alvast bedankt en ik hoop gauw iets te horen
 
krijg je als je op de windows-toets drukt op je toetsenbord ook de startknop niet te zien? (meestal links tussen de Ctrl en de Alt in.
 
Dat had ik nog niet niet geprobeerd..zal het de volgende keer proberen, als het weer gebeurd. Ik heb er nog een tijdje, zonder taakbalk etc. mee kunnen internetten, tot hij weer vastliep.

Hij loopt vaak vast, en ik heb hem nu opgestart met systeemherstel, en dat is gelukt, maar het probleem is er waarschijnlijk maar tijdelijk meeopgelost, daar ik vaker die "ongeldige bewerking.....programma wordt afgesloten" meldingen krijg. En ik kan dat toch ook niet eeuwig blijven doen omdat je steeds 4 of 5 dagen terug kan, dus het houdt een keer op....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en misschien weet iemand wie de leverancier dan is, met wie contact moet worden opgenomen.

Ik hoop op hulp.
 
Opgestart met systeemherstel?? In win95/98?? Die heeft geen systeemherstel.

Het lijkt erop dat het tijd gaat worden voor een schone installatie ben ik bang. Ben je daar kundig genoeg voor?

Lijkt me ook vreemd dat je hierdoor je harddisk (je vorige) niet meer kan gebruiken. Je had toch een schone windowsinstallatie erop kunnen zetten? Of werd hij helemaal niet meer herkend?
 
Bedankt voor je antwoord.

Nou...weet niet of het dan systeemherstel heet, maar je kan dan dus terug gaan naar een tot 4of5 dagen terug. In de >alleen ms-DOS promt in veilge modus<

Het lukte en hij starte weer normaal op.
Maar aangezien ik al meerdere keren last heb gehad van "ongeldige bewerkingen", o.a icq, Iexplorer en rundll vrees ik dat er wat aan de hand is.... Als het meteen als explorer is dat de melding geeft is het goed mis dus.

Met schone installatie bedoel je een andere windows versie? Dat wil ik wel, kan windows 2000 volgens Everest op mijn systeem, oud systeem,maar ja...ik zou alleen niet weten hoe..... Is dat iets wat ik zelf kan doen? Ben zeer geintereseerd en hoop dat ik dan van die problemen af kan komen.

En met de vorige harddisk, waar dit bij gebeurde kon ik niks meer, en wist niet dat ik via dat "systeemherstel" nog wel kon opstarten, dus heb ik er een andere in laten zetten met windows 98.
 
Heb je zelf nog een windowsversie liggen?

Realiseer je wel dat als je formateerd en windows opnieuw (al dan niet een andere versie) erop zet, dat je al je gegevens ook kwijt bent.

Hier kun je wat basisinfo vinden over formatteren en opnieuw installeren http://www.schoonepc.nl/

Als je dit echt wilt, en je komt er niet uit, dan zou ik een nieuwe vraag stellen in de sectie Windows installeren.

Succes!
 
Hallo LisaLisa :)

Ik kan me herinneren dat ik je een keer eerder geholpen heb.
Je zei toen het volgende:
Als je het stekkertje van de "main" harddisk eruit haalt, als de pc uit staat, start de pc automatisch op met de andere schijf. Als ik wil opstarten met de "main" disk doe ik het stekkertje erweer in.
Is deze situatie nog steeds het zelfde wat betreft je pc?
Dan zou mijn advies zijn om toch te proberen om de harde schijven correct aan te sluiten, anders ben ik bang dat je pc nooit naar behoren zal functioneren.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=210304&perpage=20&pagenumber=1
 
Tanja1968 nee ik heb zelf geen andere windowsversie, ik kan 98 niet updaten naar 2000? Denk het niet dan he?
Gegevens kwijt raken zou in dit geval niet zo erg zijn, deze schijf zit er pas in en er staat nog niet veel op.
Zou een andere browser misschien ook andere optie kunnen zijn? Firefox ofzo, en dan kan win98 er toch ook opblijven dacht ik?
Maar ik durf amper nog wat te veranderen...

Hai Admin_Frisian. Ja toen had ik geen geluid. Ik weet neit of dat met die schijven iets uitmaakt. Ik hoef ook niet met die slave op te starten , maar het is wel handig dat dat nog kan als er wat is met deze.
Ik zou niet weten hoe het anders moet....of wat de correcte manier is.....Mijn vorige hd heeft toch een tijd goed gewerkt, tot ik ineens dat probleem met de ongeldige bewerking in explorer kreeg, en in die tijd heb ik geen een keer opgestart met de "slave" en wist ik ook niet dat dat kon.

Alle suggesties zijn welkom en alvast bedankt.
 
Firefox of opera zijn inderdaad ook browsers om mee te surfen, maar als je pc al nauwlijks opstart lijkt dit me geen goede oplossing.

Windows 98 zoals hij er nu opstaat upgraden naar win 2000 dan blijft je systeem instabiel.

Ik weet niet of een schone win98 installatie gedaan kan worden om daar weer overheen windows 2000 te zetten (deze moet je dan wel zelf hebben). Maar een schone win98 installatie is altijd een goede optie als er nog weinig belangrijks opstaat.
 
Ik heb inmiddels Windows XP, ook weer met wat problemen, ben er al een aantal dagen mee bezig, als ik er niet uitkom zal ik mijn vragen op het forum stellen.
Ik zal de vraag als "opgelost" aanvinken.

Bedankt voor de antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan