Help, HACKER

• Onderwerp starter Onderwerp starter Missy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Missy

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hallo mensen,

Ik heb onlangs ruzie gehad met een hacker die heel erg boos is op mij.

Ik ben bang dat hij mij gaat hacken... Hij weet mijn e-mail adres en ik heb hem ook email gestuurd. Maar nooit iets ontvangen van hem. Is het mogelijk dat hij in mijn computer inbreekt?

Zo ja, wat moet k doen???
Gr.

Ik heb XP, dus ik heb al FIrewall aan, is dat voldoende??

ten eerste geen mail van die persoon aan paken ;)
instaleer een goede firewall
instaleer een goede virus scanner.
en dan heb die geen macht lol
zielige figuurtjes allemaal ander mans spullen slopen,
als je iets heb tegen de geene doe het oog in oog

De firewall van MS scant geen uitgaand verkeer:
Als u al een niet-Microsoft firewall op de computer hebt geïnstalleerd, blijft u deze gebruiken. Als u nog geen firewall hebt, kunt u kiezen. Als u een gebruiksvriendelijke firewall zoekt die u gemakkelijk kunt configureren, kiest u Firewall voor Internet-verbindingen van Windows XP. Als u geavanceerde opties zoekt om het verkeer dat uw computer passeert te beheren en u bovendien uitgaand verkeer (verkeer vanaf uw computer naar internet) wilt blokkeren, kiest u een firewall van een andere leverancier. http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/firewall/faq.aspx#18

ZoneAlarm is gratis: http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp
Goede Nederlandse handleiding: http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm.html

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Missy
Ik heb XP, dus ik heb al FIrewall aan, is dat voldoende??

Nee dat is wel erg weinig.Je zou nog een extra firewall moeten installeren.Een gratis redelijke goede is Zonelab.
En verder,ach zielige persoon moet je maar denken(als hij/zij jou gaat hacken)

O ja, mocht je dus besluiten een echte firewall te installeren dan wel die van XP uitzetten wil je nog kunnen internetten. :D

Ik ging zonne alarm installeren en vervolgens ging ik XP firewall uitschakelen omdat ik anders zonder i-net zat.
Toen moest ik ene netwerk verbinding maken, want internet deed het niet meer.

Toen dacht ik, ik ga zonne alarm verwijderen, maar het lukte het telkens niet want ik kreeg deze fout melding: C:\WINDOWS\system32\vsmon.exe could not be opened.

op een manier kon ik toch verwijderen maar niet volledig, volgens mij. Want mijn i-net is heel traag geworden en het valt telkens uit :(

Wat moet ik nu doen??

Configuratie foutje,

Installeer deze nog eens over de bestaande, en configuree deze dat naar eigen wens.

Jan

Als ik Firewall uitschakel dan valt i-net vanzelf uit en ik heb geprobeerd om zone alarm opnieuw te installeren maar ik krijg hetzelfde melding.

Internet doet niet meer raar en ik heb deze software gevonden.

http://www.adorons.com/adorons-products.php

Kan dit wel voor zorgen dat ik voldoende bescherming krijg?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Dit is niet een topper, maar voldoet perfect.

Wat lastig te configureren, maar doet het daarna best goed.
.....Voor thuisgebruik heb je ook geen tank nodig,
een simpele auto doet het ook.

Jan

Als je een firewall installeert (bijv zonelab), dan kun je de log aanzetten zodra hij probeert in te breken.
Stuur deze log naar de provider waar hij bij aangesloten is. Dit kun je achterhalen door het ip-nummer van hem uit de log te destileren. Start nu de dosbox op. Daarna het volgende commando uitvoeren:
"tracert ip-adres".
Je krijgt dan de hele route naar dat ip-adres te zien.
Een van de laatste regels bevat de naam van de provider.
Stuur een e-mail naar het e-mailadres abuse@(provider.nl) met daarbij de log.

In veel gevallen wordt dan de bewuste persoon gewaarschuw en in het ergste geval wordt zijn abonnement en toegang tot hun netwerk ontzegd.

In mijn geval heb ik dit al diverse malen met succes voor elkaar gekregen.

Volgens mij werkt geen enkele firewall op mijn computer want ik kon alweer niet internetten...:( Als ik firewall van xp uitschakel dan kan ik helemaal geen kant uit...
Waar ligt de probleem nou??

Geplaatst door Missy
Hallo mensen,

Ik heb onlangs ruzie gehad met een hacker die heel erg boos is op mij.

Ik ben bang dat hij mij gaat hacken... Hij weet mijn e-mail adres en ik heb hem ook email gestuurd. Maar nooit iets ontvangen van hem. Is het mogelijk dat hij in mijn computer inbreekt?

Zo ja, wat moet k doen???
Gr.

neem gewoon een stuk hout;)

Hallo Missy.

Als ik het verhaal zo hoor, zet jij de firewall niet uit maar de netwerkverbinding. Dus hier even hoe je de firewall van xp uitzet.

1. Klik met de linker muistoets op het icoon met de twee computertjes, te vinden rechts onder in het scherm naast de klok.

2. Je krijgt dan het volgende menu te zien:
instellfirewallxp_1.jpg

3. Kies voor de optie "Instellingen van Windows Firewall wijzigen".

4. Het volgende scherm krijg je dan te zien:
instellfirewallxp_2.jpg

5. Zet nu de firewall uit zoals aangegeven in het vorige figuur, en druk op "OK".

Groetjes Erik Rothuis

Roto, ik heb die icoon met de twee computertjes, niet kunnen vinden naast de klok... :(

Ik word helemaal gek, want na elke 5 minuten valt i-net uit en ik kan dan nergens naar toe, tenzij ik opnieuw start en dat duurt al 5 minuten... Nu heb ik meer problemen dan ik eerst had...

Wat is er toch mis, ik ben helemaal in de war...:(

het kan ook via controle paneel open daar dan netwerk,
instellingen

:D Hoe ga k naar controle paneel...

Ik heb zone alarm al verwijderd en die andere firewall ook, waarom lukt het dan niet? Waarom krijg ik geen verbinding met i-net maar ik kan wel gewoon msn gebruik.

Help mij!

via start zoek daar confugratie scherm klik er op.
dan open een raam met een boel icons.
daar zoek je dan ff windows firewal op.
dan krijg je de settings van die firewall kies voor uit,
zetten indien je een andere firewall gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan