HELP hard disk werkt niet samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamal vleij

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
hallo ik heb een pc van mij opa gekregen met een 20 gig hard disk en mijn ouders hebben een nieuwe comp gekocht dus ik mocht de oude hebben nu heb ik eergister de comp van mijn opa geformateerd want die deed heel sloom. ik heb de hardware uit de oude comp in die van mijn opa gezet (brander,dvdrom speler,de floppy drive vervangen en een hard disk van ±14 gig) alles werkt maar hij wil niet bijde hard disks tegelijk spelen(als ze allebei aangesloten zijn zegt hij dat er geen hard disks aangesloten zijn) op de 20 gig stond niks meer dus ik wou daar windows 98 op instaleren (al voor dat ik die oude comp mocht) maar toen kon ik het boekje met het registrarienummer niet meer vinden dus hij is half geinstaleert op de 14 gig stond gelukkig nog windows maar hij pakt ze niet allebei tegelijk HELP!!!!...

Kijk de jumpering eens goed na, en de plaats aan de lintkabel, master op het eind, slave in het midden werkt het best toto ATA66, bij snellere harddisken met een 80 polige kabel is dat een must.

Of zet ze alletwee op een eigen kabel als master met de cdrom/dvd/schrijver als slave.

bedankt

hallo bedankt voor de snelle reactie maar ik ben 13 dus ik weet eigenlijk niet hoe de jumpering hoort... dus hoe hoort die dan,

Bedankt Jamal

jumpering

ik heb een ibm (die staat nu goed) en een maxtor (die wil ik als slave) maar ik kan het niet vinden op hun site,

Jamal

mijn maxtor

zo ziet mijn maxtor er nu uit dat komt niet overeen met de site ...

Bijlagen

• foto nr-0081.jpg
    foto nr-0081.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 22
bijna goed

hij doet het nu bijna goed maar bij het opstarten geeft hij op een gegeven moment een wit knipperent balkje op een zwart scherm en als je hem dan in veilige modus opstart doet hij het wel goed enig idee hoe dat komt? Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan