HELP! harde schijf word niet herkent!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
HELP!!!

Ik heb in mijn pc een grote(320GB) zitten en een kleine(20GB) waar ik win xp op heb, maar de grote werkt niet meer: hij is niet meer herkenbaar ook niet in schijfbeheer en andere programma's... wat kan ik nu doen of proberen?

de data op de grote schijf die kapot is maakt niet veel uit als het verloren gaat, maar natuurlijk liever niet...

alvast bedankt.

Heb je een herstelpunt teruggezet van vóór het optreden van het mankement?

Wordt ie wel in de BIOS herkent?

Is het een PATA of een SATA schijf?

En heb je de kabeltjes al eens goed aangedrukt?

staat niet in bios en ik heb al aan kabeltjes geprutst.
het gaat om een pata: ata-100 aansluiting, ligt he mischien aan de driver van de harde schijf?

en ik heb ook geen herstelpunt gemaakt, en dan zou dat ook geen zin hebben want dat veranderd niks in de BIOS alleen op de harde schijf wordt het herstelt

staat niet in bios en ik heb al aan kabeltjes geprutst.
het gaat om een pata: ata-100 aansluiting, ligt he mischien aan de driver van de harde schijf?

Als ie al niet in de BIOS herkend wordt komt ie nog niet eens toe aan zijn driver; een driver speelt pas in Windows.
Vraag: als ik het goed begrijp heeft ie het gewoon al die tijd gedaan en is er niets aan de hardware veranderd, klopt dat?
Als dat zo is vrees ik dat ie gewoon kapot is. Heeft u de mogelijkheid om de "kapotte" HD in een andere PC te zetten, om zo te zien of ie het dan wel doet. Dat is de snelste manier om er achter te komen of ie gewoon kapot is of dat het iets anders is.

na da zal dan wel zo zijn, maar ik zal proberen. het begon met een beetje af en toe nietdoen maar later deed die het steeds minder het gebeurde vanaf een herinstalatie van mijn window xp

In een andere PC is al een harde schijf doorgebrand mischien niet verstandig die daarbij te zetten: heeft het ook zin om hem in een externe schijf kastje te zetten want externe hardeschijven herkent die ook in de Bios en BOOT, is dat een optie?

In een andere PC is al een harde schijf doorgebrand mischien niet verstandig die daarbij te zetten: heeft het ook zin om hem in een externe schijf kastje te zetten want externe hardeschijven herkent die ook in de Bios en BOOT, is dat een optie?

Als externe schijf aankoppelen is een perfecte manier om te zien of ie het so-wie-so nog doet. Wordt ie dan wel gezien en kan er van gelezen en op geschreven worden, dan is het i.i.g. niet de HD.

Hij is dus kapot: heeft het zin om hem dan open te schroeven en te kijken of er iets mee loos is: want als ik hem schud hoor ik een gerammel

Ik heb hd opengeschroeft maar zat een zwart stukje op printplaat... mja die gaat et dus nie meer doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan