Help Help Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

evtitpvg

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Beste Forumusers,

Ik zit met mijn handen in mijn haren en hoop dat jij mij kunnen help. :(
Ik gebruik Access eigenlijk nooit, vandaar mijn onervarenheid. :shocked:

Ik probeer een mdb te maken waar ik een een selectie kan maken van 2 comboboxen en die geven mij het gewenste resultaat in een teskvak.

Ik heb dat in excel al van toepassing, maar in access lukt het me niet !
Mijn probleem is:
Ik moet postnummers aan gewichten kunnen koppelen en die geven mij de kosten.

vb:
in een formulier selecteer ik in een combobox postnummer en daarna gewicht.
Het resultaat wordt weergegeven in een textvak die in een klanten tabel zit.

Ik heb een excelsheet bijgevoegd zodat jullie kunnen zien over welke gegevens ik praat.
In excel heb ik gebruik gemaakt van verticale zoek actie.

Ik dank jullie al van harte en ik hoop dank zei jullie het genot in Access te vinden :thumb:

Groetjes........

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je het makkelijk wil doen zou ik een tabel maken met een query dan een puldown met gewicht en een met potcode en dan een knopje zoek .

anders ff zoeken er staat hier wel het een enander verteld over combo boxen zoals je het wilt.

Combobox

zRowix dit zou wel tof zijn moesten jullie mij hier kunnen helpen :thumb:

Groetjes

:confused:

Verwacht je dat ik het nu ga maken of heb ik je nu geholpen?

't ja

Awel , eerlijk gezegd had ik wat meer hulp verwacht en inderdaad een voorbeeld van jullie experten.
Maar ja , heb het al ondertussen op een ander forum kunnen regelen, die wat meer open waren en mij te hulp schoten.

Ik dank jullie

Sorry zou ik bijna zeggen maar als je de zoek functie had gebruikt had je heel veel voorbeelden gevonden. Maar sommige mensen zien hulp als werk delegeren:confused:

Heb ik ook gedaan , maar niets dat direct mij kon helpen.
Waarom dan een forum oprichten ? Als alles direct delegeren zo zijn ....mmmm.
Ik heb gewoon de vraag gesteld of er iemand mij kon help, zonder verplicht te zijn.
En had gewoon andere helpende reacties verwacht.

Maar ja , laat maar .... er zijn wel andere forums die graag helpen zoeken achter een oplossing en die de knowledge hebben en dit graag delen.
Ik weet weining van Access , maar heb andere kapaciteiten die ik graag deel met andere.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan