• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HELP HELP: Microsoft Excel has stopped working, restart the program

Status
Niet open voor verdere reacties.

fr24041956

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2017
Goedemorgen,

Als ik iets in mijn Excel bestand wil wijzigen krijg ik bovenstaande melding.

Als ik dan het commando geef "Restart the program" Crashed Excel.

Mijn bestand is 22360 regels lang en er staan formules in het Excel sheet.

Hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Franciska Klomps-Groenewegen van der Weijden

Bijlagen

• 2017-11-02 09_58_45-Microsoft Excel.jpg
    2017-11-02 09_58_45-Microsoft Excel.jpg
    14 KB · Weergaven: 64
Veel voorwaardelijke opmaak wellicht?

Het bestand openen lukt nog? of komt de melding meteen? je meld specifiek wijzigen.

Als openen nog lukt: open je bestand en een leeg bestand ernaast. in de lege excel selecteer een cel, type = en klik op een cel in het probleembestand (waarde overnemen dus). Crashed deze bewerking? of werkt dat wel?

Bestand openen lukt gewoon.
ik wil bv. een regel kopieren of verwijderen. Dan gebeurt het.

Als je "automatisch berekenen" uitzet en je verwijderd dan de regel blijft het probleem dan? (formules -> berekening opties ->handmatig)

Excel

Als je "automatisch berekenen" uitzet en je verwijderd dan de regel blijft het probleem dan? (formules -> berekening opties ->handmatig)

Helaas weet ik niet welke regel dit veroorzaakt.
Calculation staat op manuel.

@wampier

Wat is eenvoudiger dan een regel zonder uitzonderingen ?

In het Nederlands eindigt de 3e persoon enkelvoud (hij, zij, het) altijd op een t.
Ook verwijdert eindigt dus altijd op een t.

De regel: ' ik drink geen t '
Kan dus gemakkelijk uitgebreid worden met:
' hij drinkt altijd t '
' zij drinkt altijd t '
' de mens drinkt altijd t '
' het dier drinkt altijd t '

Waar wordt dit toch verkeerd aangeleerd ?

Bestand openen lukt gewoon.
ik wil bv. een regel kopieren of verwijderen. Dan gebeurt het.

Ik vermoed dat je in je formules heel veel verwijzingen hebt naar hele kolommen en/of rijen, dan krijg je natuurlijk problemen met je werkgeheugen en stopt het programma.

Ik vermoed dat je in je formules heel veel verwijzingen hebt naar hele kolommen en/of rijen, dan krijg je natuurlijk problemen met je werkgeheugen en stopt het programma.

In dat geval zou uitzetten van calculatie bijna zeker het probleem op moeten lossen. De file kan ook simpelweg corrupt zijn geraakt. In geval kan het helpen om alle data simpelweg met copy/paste in een ander bestand te plakken en dat op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan