HELP herkend schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levi28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Berichten
3
Ik heb een externe maxtor hardeschijf van 200gb, na twee weken op vakantie geweest te zijn sluit ik hem weer aan en start mijn computer op en dan krijg ik de melding dat hij de schijf niet herkend. Na een keer opnieuw opstarten ziet hij hem, en als ik hem dan open dan zijn alle mappen leeg.
Als ik dan kijk bij "deze computer"en dan op de schijf ga staan, dan eigenschappen dan staat daar wel dat er voor 114gb aan geheugen gebruikt is, maar ik kan wel op een map klikken maar dan staat er niks in.

Wat kan hier de oorzaak van zijn of wat kan ik hier aan doen..
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens 'eigenaar' te worden van de hele externe harde schijf en/of de mappen daarop?

Zie hier hoe je dat kunt doen.

Succes,

Tijs.
 
Extern HDD schijf

Dit lukt helaas niet, hij heeft geen toegang om naar de schijf te schrijven.
 
Waarschijnlijk zal dan de partitie-tabel niet (goed) te lezen zijn.
Kijk even in Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
Kijk of de ruimte op de hele externe schijf wordt aangegeven, maar zonder NTFS of FAT32 erop, en ook niet als 'vrije ruimte'.
Als dat het geval is, dan is de partitietabel klaarblijkelijk niet leesbaar.

Stel dan een nieuwe vraag hier op het forum hoe de partitietabel weer correct te maken. (Mijn expertise is te minimaal om te kunnen garanderen dat met mijn adviezen daaromtrent je geen data kwijtraakt).

Succes,

Tijs.
 
Waarschijnlijk zal dan de partitie-tabel niet (goed) te lezen zijn.
Kijk even in Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
Kijk of de ruimte op de hele externe schijf wordt aangegeven, maar zonder NTFS of FAT32 erop, en ook niet als 'vrije ruimte'.
Als dat het geval is, dan is de partitietabel klaarblijkelijk niet leesbaar.

Stel dan een nieuwe vraag hier op het forum hoe de partitietabel weer correct te maken. (Mijn expertise is te minimaal om te kunnen garanderen dat met mijn adviezen daaromtrent je geen data kwijtraakt).

Succes,

Tijs.


Ik heb gekeken en hij geeft hem wel aan en er staat dat in orde is en tussen hakjes Actief.
Maar ik blijf de $Mft foutmelding krijgen, en ik ben heel benieuwd of ik dat nog hersteld krijg.
 
Probeer met getdataback for ntfs of je daarmee de bestanden wél kunt zien. Indien ja, dan zou ik het pakket aanschaffen, en het gebruiken om de data definitief terug te halen.

Succes,

Tijs.
 
Probleem opgelost.

Ik had mijn schijf opgestuurd naar Maxtor, en die konden hem herstellen maar dat kosten mij 750 Euro. Nu heb ik hem aan een neef van mij meegegeven en die is er even mee bezich geweest en wat blijkt hij kan hem wel lezen onder Linux OS en dat kost mij dan 80 euro voor alleen een nieuwe schijf. De helaas Maxtor geen 750 euro verdiend.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan