Help!! Het dvd-/cd rom station van mijn laptop staat niet meer onder deze computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shadowcat

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hey, wie weet hoe ik dit moet oplossen? Eerder deze week had ik een vraag gesteld omdat ik na het herstellen van mijn laptop (door dat AVG-gedoe) mijn bestanden kwijt was. Deze heb ik inmiddels terug door in deze veilige modus de groep administrators eigenaar te maken van deze map.
Wel moet ik nu nog alle programma's (ms word en virusscanner etc.) opnieuw installeren maar nu staat het dvd-/cd rom station ineens niet meer onder deze computer en de installatieschijven worden niet geladen. Als ik een cd-rom in het station stop, hoor ik wel het geluid dat er wordt geladen en zie ik dat de processor ergens mee bezig is maar daarna stop het en ik krijg ook niets te zien op het scherm.
Hoe los ik dit op? (ik werk met XP)

Als ik trouwens onder apparaatbeheer kijk, staat er geen raar icoontje voor het station ofzoiets en hij geeft ook niet aan dat er problemen zijn. Het station krijgt hier de naam: HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N

Laatst bewerkt:
kan je bij apparaatbeheer de driver verwijderen en opnieuw installeren.

Dat is het nou juist: heb ik al gedaan. En bij apparaatbeheer lijkt alles gewoon normaal, geen vage uitroeptekenicoontjes voor het station etc.
Heb ook al regedit bij uitvoeren ingetyped en voor het cd rom station de lowerfilters en upperfilters verwijderd, maar hij doet t nog steeds niet.
Er is ook geen nieuwe update ofzoiets en vorige stuurprogramma's zijn niet beschikbaar omdat ik mn laptop heb moeten herstellen met de herstelcd's.

Is er nog iets anders dat ik kan doen?

doet hij het wel als je opnieuw opstart met herstelcd erin?

Als dat via f8 en veilige modus enzo is, dan heb ik dat gedaan en daar stond hij ook niet onder deze computer en wel onder apparaatbeheer. Daar heb ik ook al alles wat ik weet uitgeprobeerd maar t werkte ook niet.

neen,

als je de comp opstart

staat er

press ... to run setup screen

dat moet je even doen.

en dan bij standard settings even enter klikken en kijken of hij er bij staat.

Dat standard settings staat er helemaal niet, maar onder boot order staat mn cd rom station wel gewoon dus kennelijk wordt hij wel herkend door bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan