help hij start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwerfje

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2005
Berichten
7
Hallo
Ik weet het is niet slim geweest maar ik heb op mijn harde schijf geprobeerd partities aan te brengen met het programma Paragon partition manager v9.
Nu had ik natuurlijk eerst een recover cd moeten maken maar dat heb ik dus niet gedaan. Wel een partitie indeling gestart en toen liep ie vast.
Nu vraagt ie om de recovery cd die ik niet heb.
Weet iemand raad???::(
Het is een nieuwe pc 14 dagen oud, met windows vista erop. Stond er al op heb geen DVD hiervan
 
Hallo
Ik weet het is niet slim geweest maar ik heb op mijn harde schijf geprobeerd partities aan te brengen met het programma Paragon partition manager v9.
Nu had ik natuurlijk eerst een recover cd moeten maken maar dat heb ik dus niet gedaan. Wel een partitie indeling gestart en toen liep ie vast.
Nu vraagt ie om de recovery cd die ik niet heb.
Weet iemand raad???::(
Het is een nieuwe pc 14 dagen oud, met windows vista erop. Stond er al op heb geen DVD hiervan
Het is een paradigit enforcer E742 Quad met vista home.
intel Q9950
Geforce GTX 275
1 TB SamsunspinpointF1 7200rpm
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 3 mogelijkheden bij nieuwe pc's: óf je had gelijk de eerste keer toen je hem kreeg zelf een backup DVD moeten maken (dat heeft de machine bij de eerste opstart aangegeven) Heb je dat niet gedaan, dan heb je pech en zal je een OEM DVD Windows van iemand moeten lenen (exact dezelfde versie Windows als die op jouw pc staat) Daarmee start je de PC op en je kunt vervolgens weer verder. Ken je niemand die zo'n DVD heeft, dan wordt het ven langs Paradigit gaan.

Optie 2 is dat Paradigit een verborgen (recovery) partitie op de PC heeft gezet. Hoe je die start lees je in de met de machine meegeleverde documentatie. (Veelal bij de opstart een F-? toets indrukken) Deze optie werkt in principe altijd, tenzij je natuurlijk door je gefriemel die partitie hebt vermoord...........

Optie 3, een los meegeleverde DVD is niet aan de orde schrijf je.
 
Laatst bewerkt:
probleem opgelost. Op andere computer recovery cd gemaakt.
bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan