HELP hoe moet ik een mailingsysteem maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steffex

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
ik heb een vraag aan jullie.. weet 1 van jullie hoe je een mailingsysteem kan maken door middel van iets te schrijven waarmee je dus automatish mails kan versturen naar mensen? het is voor een website die klanten automatish moet kunnen laten inloggen door op die link te klikken.. en anders moet de klant het via hun wachtwoord doen. maar deze mails moeten naar alle klanten worden verstuurd die in de database zijn verwerkt. weet iemand hoe dit opgelost kan worden? want ik zou het niet zo goed weten:(

alvast bedankt voor jullie antwoord.. !!

p.s. ik heb jullie hulp hard nodig...

ik heb ernaar gekeken.. maar dat is niet precies wat ik zoek.. ik moet zegmaar een code schrijven die een standaard mail verstuurd naar elk persoon die in de database is gevoegd. nog ideen?

Dit komt uit de JavaMail API-doc's.. Alles wat je nodig hebt om een mailtje te sturen.

Code:
 Properties props = new Properties();
    props.put("mail.smtp.host", "my-mail-server");
    props.put("mail.from", "me@example.com");
    Session session = Session.getInstance(props, null);

try {
        MimeMessage msg = new MimeMessage(session);
        msg.setFrom();
        msg.setRecipients(Message.RecipientType.TO,
                          "you@example.com");
        msg.setSubject("JavaMail hello world example");
        msg.setSentDate(new Date());
        msg.setText("Hello, world!\n");
        Transport.send(msg);
    } catch (MessagingException mex) {
        System.out.println("send failed, exception: " + mex);
    }

Dit komt uit de JavaMail API-doc's.. Alles wat je nodig hebt om een mailtje te sturen.

Code:
 Properties props = new Properties();
    props.put("mail.smtp.host", "my-mail-server");
    props.put("mail.from", "me@example.com");
    Session session = Session.getInstance(props, null);

try {
        MimeMessage msg = new MimeMessage(session);
        msg.setFrom();
        msg.setRecipients(Message.RecipientType.TO,
                          "you@example.com");
        msg.setSubject("JavaMail hello world example");
        msg.setSentDate(new Date());
        msg.setText("Hello, world!\n");
        Transport.send(msg);
    } catch (MessagingException mex) {
        System.out.println("send failed, exception: " + mex);
    }

hee:D dankje... dit ziet er erg goed uit!! alleen .. nu heb ik nog een vraag... als jij .. of iemand anders.. mischien weet hoe je een mysql database eraan kan koppelen.. hiermee moeten dus de mailadressen eruitgehaalt worden en elk mailadres krijgt dan een mail verstuurd.

ik zat te denken aan iets van een loop die pas stopt als naar alle mailadressen een mail is verzonden.

ik weet niet of dit goed is dus.. alsjeblieft zou iemand me nog een beetje verder op weg willen helpen? mijn java is niet zo geweldig en de lessen die ik hiervan krijg.. daar word niet alles zo goed uitgelegd.

toch al bedant voor dit stuk code ! is zeker bruikbaar denk ik..

Als email adressen uit een SQL database wil halen zal je JDBC nodig hebben.
Code zal er ongeveer zo uit komen te zien.. Je zal nog wel wat exceptions moeten afvangen...

Code:
Class.forName ("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance ();
Connection  con = DriverManager.getConnection ("jdbc:mysql://localhost/test", "username", "password");
Statement stmt = con.createStatement(); 
ResultSet rows= stmt.executeQuery("SELECT * FROM tblAdress");

while(rows.next()) {
   String emailAdress = rows.getString("EMAIL"); // column containing email adres.
   // verstuur email....
}

Als email adressen uit een SQL database wil halen zal je JDBC nodig hebben.
Code zal er ongeveer zo uit komen te zien.. Je zal nog wel wat exceptions moeten afvangen...

Code:
Class.forName ("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance ();
Connection  con = DriverManager.getConnection ("jdbc:mysql://localhost/test", "username", "password");
Statement stmt = con.createStatement(); 
ResultSet rows= stmt.executeQuery("SELECT * FROM tblAdress");

while(rows.next()) {
   String emailAdress = rows.getString("EMAIL"); // column containing email adres.
   // verstuur email....
}

kijk :thumb: precies wat ik zocht!! Hartstikke bedankt voor je hulp !!:D kunnen we weer verder met ons project .. nog een klein vraagje .. als we nog vragen hebben.. kunnen we die aan jou stellen? je hebt ons nu in ieder geval super geholpen :D en op school hebben de leraren nooit genoeg tijd in 1 les.. we zullen je niet overladen met berichtjes in ieder geval :P dat was niet de bedoeling :)

alsnog heel veel dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan