Help: HTML en VB

• Onderwerp starter Onderwerp starter luck7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
hallo

ik moet uit de volgende code het puntenaantal (1.646.383) en de plaats (178) in mn vb programma krijgen (gewoon als String)

Code:
<div class="doublePart1">
<div class="doublePart2">
 1.646.383 (Platz 
<a href="index.php?page=Statistics&start=0">178</a>
 von 4.657) 
</div>
</div>

hoe krijg ik dat voor mekaar??
ik weet namelijk niet hoe die 2 heten en kan ze dus niet direct oproepen of wel?

BVD
Luck Hermsen

Code:
<div class="doublePart1">
<div class="doublePart2">
 1.646.383 (Platz 
<a href="index.php?page=Statistics&start=0">178</a>
 von 4.657) 
</div>
</div>
[...]ik weet namelijk niet hoe die 2 heten en kan ze dus niet direct oproepen of wel?
Uit die laatste opmerking maak ik op dat de getoonde code niet jouw eigen code is, wel?

Ik neem nu even aan dat je deze gegevens op een andere website ziet staan,
en dat je dit stukje broncode van die website hebt gecopieerd.

In dat geval heb je helemaal gelijk met je eigen conclusie:
je kunt die gegevens niet uit de database halen waar ze waarschijnlijk vandaan komen.

En zelfs al zou je weten hoe de tabellen in elkaar zitten
dan zou je waarschijnlijk nog niets bereiken,
want dan moet je ook nog eens contact met die database kunnen leggen.

Ok. Ik kan het wel aan de beheerder vragen. Ik maak het programma in overleg met hem. Ik het laten weten als ik een code heb.
Gr. Luck

Als je deze code als string hebt en je wilt deze waarden eruit filteren kun je dit het beste doen met regular expressions.
Met regular expressions kun je patronen in een tekst herkennen, het probleem is alleen dat regular expressions zelf nogal abstract zijn en soms lastig zijn in elkaar te flansen.
Daarbij moet je ervan uit kunnen gaan dat het patroon van de tekst altijd hetzelfde is, dus de eerste waarde komt altijd na <div class="doublePart2"><spatie><waarde1><spatie>(. Wanneer dit niet het geval is zijn regular expressions in dit geval niet te gebruiken.
Op regxlib.com kun je veel info hierover vinden.

Dim regFirst as new System.Text.RegularExpressions.Regex("",System.Text.RegularExpressions.RegexOptions.Singleline)
Dim regSecond as new System.Text.RegularExpressions.Regex("",System.Text.RegularExpressions.RegexOptions.Singleline)
Dim sFirstResult as string = ""

If regFirst.IsMatch(sInput)
sFirstResult = regFirst.Match(sInput).Value
End If

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan