HELP ik ben bijna ten einde raad "TrojanHorses"

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubyBeats

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
7
Beste mensen van het help forum

Ik heb afgelopen week een aantal trojan horses op mijn computer gekregen
Deze heb ik weten te verwijderen met SuperAntiSpyware, ik heb daarna "bijna elke dag" weer nieuwe trojans bij gekregen zonder dat ik download of vreemde websites bezoek

Daarna heb ik bij verschillende email websites waaronder gmail mails ontvangen waar in stond dat er toegang tot mijn account is geblokkeerd omdat iemand in china heeft proberen inteloggen

Nu had ik zon vermoeden dat deze trojan een backdoor met zich mee had gebracht zodat hij makkelijke virusssen naar binnen kon slepen. Dus ik vertrouwde het niet helemaal meer dus heb ik al mijn bestanden gebackupt en windows compleet opnieuw geformateerd / geinstalleerd
En daarna al mijn wachtwoorden veranderd van al mijn accounts

Daarna heb ik als eerst SuperAntiSpyware geinstalleerd en mijn computer gescant en ja hoor 9 trojan horses !!!!!!!!!!!:evil:

?!?!HOE?!?! is het mogelijk om trojan horses te krijgen na een nieuwe installatie van windows ??

Is het een BIOS Virus ? Of zit het virus op het netwerk ?

Zit nu tijdelijk op Ubuntu om wat problemen te voorkomen , ben alleen wel van plan terug te gaan naar Windows i.v.m games. Hopelijk is er een begrijpbare verklaring voor :(

Alvast bedankt :thumb:

gr een Systeembeheerder in opleiding
----------------


OS: Windows 8 64 bit

Malwarebytes PRO
SuperAntiSpyware free
Bitdefender Internet Seecurity 2013
 
Ik weet niet 99% zeker of het klopt wat ik zeg,
maar het kan zijn dat virussen uitbreiden, en dat als ze groot genoeg zijn opvallen en gepakt worden.
dit betekend dat de wortels(de beginselen) er dus nog zitten.
onkruid vergaat niet, het groeit steeds weer.
mijn tip:
download microsoft security essentials en doe een volledige scan
download anti malware bytes en doe een volledige scan

microsoft security essentials: http://windows.microsoft.com/en-US/windows/security-essentials-download
anti malware bytes: http://www.malwarebytes.org/
 
Beste martjojo hartelijk dank voor uw snelle reactie

Ik had met verschillende antivirussen waaronder microsoft security essentials en bitdefender en malwarebytes gescant maar ik kreeg alleen resultaat met SuperAntiSpyware waarschijnlijk omdat hij net wat nauwkeuriger is.

Mij lijkt het prakties onmogelijk om nog resten van virussen te hebben als je de hardeschijf volledig geformateerd is
 
Beste martjojo hartelijk dank voor uw snelle reactie

Ik had met verschillende antivirussen waaronder microsoft security essentials en bitdefender en malwarebytes gescant maar ik kreeg alleen resultaat met SuperAntiSpyware waarschijnlijk omdat hij net wat nauwkeuriger is.

Mij lijkt het prakties onmogelijk om nog resten van virussen te hebben als je de hardeschijf volledig geformateerd is

Dit is inderdaad raar, ik had niet meegekregen dat hij geformateerd was.
dan weet ik het niet.
 
probeer eens tdss killer van kaperskie...gratis..
rootkit mischien..
ollo
 
Mij lijkt het prakties onmogelijk om nog resten van virussen te hebben als je de hardeschijf volledig geformateerd is

Och je zegt zelf:
RubyBeats zei:
ik al mijn bestanden gebackupt en windows compleet opnieuw geformateerd / geinstalleerd
Was de backup schoon? en met welk Installatie bron heb je opnieuw geinstalleerd.
 
Wat wordt er precies gevonden door SUPERAntiSpyware? Bewaar het logbestand de volgende keer.
 
Hallo,

Misschien je hd volledig wissen met dban of killdisk want er kan een virus op je mbr zitten, en er uiteraard voor zorgen dat je back-up virusvrij is anders kan je bezig blijven.


Succes

Gr.jan
 
Och je zegt zelf:

Was de backup schoon? en met welk Installatie bron heb je opnieuw geinstalleerd.

Ja mijn backup is volledig virus vrij, heb na een nieuwe installatie ook nog trojans gehad zonder mijn backup aan te sluiten. Mijn installatie bron is een 'originele dvd van windows7/8'
 
Wat wordt er precies gevonden door SUPERAntiSpyware? Bewaar het logbestand de volgende keer.

SuperAntiSpyware heeft trojans gevonden in verschillende locaties bijv in tempory internet files content ie5 zonder dat ik ie5 gebruik met random namen bijv dislokal.exe microsoftexe.exe en heel wat meer

Zodra ik Bitdefender had geinstalleerd begon het virus zich te verspreiden in mijn bitdefender mappen
 
Hallo,

Misschien je hd volledig wissen met dban of killdisk want er kan een virus op je mbr zitten, en er uiteraard voor zorgen dat je back-up virusvrij is anders kan je bezig blijven.


Succes

Gr.jan

Krijg inderdaad het gevoel dat het de MBR is , vele andere forums zeggen inderdaad het zelfde.
Ik zal vanmiddag even kijken :thumb:
 
Je spreekt over superantispyware maar welke anti virus heb je ?
Misschien kan je mbam nog installeren en zorgen dat alles up- to - date is en daarna opstarten in veilige mode(f8) en op die manier alles scannen?
Ik gebruik avast free en heb nog nooit probs gehad.

Succes

Gr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Je spreekt over superantispyware maar welke anti virus heb je ?
Misschien kan je mbam nog installeren en zorgen dat alles up- to - date is en daarna opstarten in veilige mode(f8) en op die manier alles scannen?
Ik gebruik avast free en heb nog nooit probs gehad.

Succes

Gr. Jan



Ik heb Bitdefender Internet Security 2013 , is volgens meeste onafhangkelijke review websites als best getest
Het probleem is dat bitdefender en mallwarebytes PRO de trojans gewoon negeren en gekgenoeg niet zien zelfs met realtime scannen en virus detectie op paranoid. SuperAntiSpyware ziet ze wel maar ze blijven terug komen :confused:

Ik zal vanmiddag even het licht werpen op een MBR virus wat mij op dit moment het meest logisch lijkt. Hopelijk doet killdisk zijn werk en werkt alles weer naar behoren
 
Laatst bewerkt:
Gelukt :)

Het is mij eindelijk gelukt om het virus te verwijderen, ik weet niet wat het precies was maar ik heb het weten te verwijderen door mijn hardeschijf leeg te maken met killdisk daarna windows opnieuw te installeren zonder netwerk kabel aangesloten daarna alle antivirus te installeren en te updaten en er zijn geen kwaadaardige bestanden gevonden :)

Hopelijk blijf ik voorlopig uit de problemen :p

Bedankt voor al jullie hulp en kennis :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan