megablaster
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 jun 2007
:shocked:Help ik ben data kwijt geraakt:shocked: en ik weet dat niet meer te herstellen.
Vooropgestelt ik heb dit al ontelbaar keren gedaan maar gek genoeg werkt het nu niet zoals het moet.
Als volgt is het gegaan.:thumb:
Ik had XP en heb daar vista op geïnstalleerd(ultimate) ik ik had alle backup bestanden goed bewaard en die heb ik kunnen herstellen zoals het hoort. Verder niets aan de hand.:thumb:
Maar omdat mijn geluidskaart op mijn moederbord niet compatable was met Vista heb ik naast vista ook XP installeerd.
Nu heb ik 4 partitie: :C : D :E :F
Op partitie :C stond vista op D stonden spellen en E was bijna leeg. :F doet er even niet toe
Ik had back-up bestanden op D gezet en E heb ik vanuit vista geformateerd.
Gewoon rechtermuisknop op de schijf en klikken op formateren. Dat gebeurde in NTFS. Hij was ook NTFS. Vervolgens met een bootble Xp versie XP geinstalleers op de E schijf.
Bij het kiezen welke partitie hij moest gebruiken stond er 4 onder elkaar
160 Gb schijf
C: <- Vista Ultimate
E: <- Stond in vista onder D
160 Gb schijf
: D <- Had ik in vista geformateerd. Maar was in vista genoteerd als :E.
:F <- met deze Partitie is niet aan de hand. En ik kan hier ook nog data van jaren terug lezen.
Dit had ik niet zo snel in de gaten en Koos partitie :E zoals bedoeld was.
Ik deed een quick format, en heb daarna Xp geinstalleerd.
Na de installatie kwam ik er achter dat in XP de : D leeg was (want dat was mijn met de hand geformmateerde :E) daar stond XP op. Zoals ik in de installatie heb toegewezen.
: D is dus leeg en daat stonden 6 a 7 spellen op geinstalleerd en mijn back-up bestanden.
Ik heb verschillende programma’s gebruikt.
R-studio
Pc-inspector
Get DATA
Easy recovery
Maar alle gaven het zelfde resutaat.
: C daar laat hij alleen de huidige bestanden zien. En de via prullebak gedelete dingen.
: D vindt hij alleen de root.
: E enkel de XP installatie en root bestanden.
: F de huidige data maar ook (wat ik juist zoek) de geformateerde bestanden. Die een jaar eerder eens opnieuw ingedeeld is.
Wat is nu mijn probleem. Ik zoek maar 1 ding, die spellen boeien me niet. Maar 1 ding en dat is, belasting opgaves. Dat is een zogenoemde .KOD bestand. Met je sofinummer ervoor.
Wat doe ik fout?
Wat kan ik doen?
Vergeet ik nu iets?
Gr megablaster
Vooropgestelt ik heb dit al ontelbaar keren gedaan maar gek genoeg werkt het nu niet zoals het moet.

Als volgt is het gegaan.:thumb:
Ik had XP en heb daar vista op geïnstalleerd(ultimate) ik ik had alle backup bestanden goed bewaard en die heb ik kunnen herstellen zoals het hoort. Verder niets aan de hand.:thumb:
Maar omdat mijn geluidskaart op mijn moederbord niet compatable was met Vista heb ik naast vista ook XP installeerd.

Nu heb ik 4 partitie: :C : D :E :F
Op partitie :C stond vista op D stonden spellen en E was bijna leeg. :F doet er even niet toe
Ik had back-up bestanden op D gezet en E heb ik vanuit vista geformateerd.
Gewoon rechtermuisknop op de schijf en klikken op formateren. Dat gebeurde in NTFS. Hij was ook NTFS. Vervolgens met een bootble Xp versie XP geinstalleers op de E schijf.
Bij het kiezen welke partitie hij moest gebruiken stond er 4 onder elkaar
160 Gb schijf
C: <- Vista Ultimate
E: <- Stond in vista onder D
160 Gb schijf
: D <- Had ik in vista geformateerd. Maar was in vista genoteerd als :E.
:F <- met deze Partitie is niet aan de hand. En ik kan hier ook nog data van jaren terug lezen.
Dit had ik niet zo snel in de gaten en Koos partitie :E zoals bedoeld was.
Ik deed een quick format, en heb daarna Xp geinstalleerd.
Na de installatie kwam ik er achter dat in XP de : D leeg was (want dat was mijn met de hand geformmateerde :E) daar stond XP op. Zoals ik in de installatie heb toegewezen.
: D is dus leeg en daat stonden 6 a 7 spellen op geinstalleerd en mijn back-up bestanden.
Ik heb verschillende programma’s gebruikt.
R-studio
Pc-inspector
Get DATA
Easy recovery
Maar alle gaven het zelfde resutaat.
: C daar laat hij alleen de huidige bestanden zien. En de via prullebak gedelete dingen.
: D vindt hij alleen de root.
: E enkel de XP installatie en root bestanden.
: F de huidige data maar ook (wat ik juist zoek) de geformateerde bestanden. Die een jaar eerder eens opnieuw ingedeeld is.
Wat is nu mijn probleem. Ik zoek maar 1 ding, die spellen boeien me niet. Maar 1 ding en dat is, belasting opgaves. Dat is een zogenoemde .KOD bestand. Met je sofinummer ervoor.
Wat doe ik fout?
Wat kan ik doen?
Vergeet ik nu iets?
Gr megablaster
Laatst bewerkt: