Help ik ben data kwijt geraakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
:shocked:Help ik ben data kwijt geraakt:shocked: en ik weet dat niet meer te herstellen.
Vooropgestelt ik heb dit al ontelbaar keren gedaan maar gek genoeg werkt het nu niet zoals het moet.:confused:

Als volgt is het gegaan.:thumb:
Ik had XP en heb daar vista op geïnstalleerd(ultimate) ik ik had alle backup bestanden goed bewaard en die heb ik kunnen herstellen zoals het hoort. Verder niets aan de hand.:thumb:

Maar omdat mijn geluidskaart op mijn moederbord niet compatable was met Vista heb ik naast vista ook XP installeerd.:rolleyes:

Nu heb ik 4 partitie: :C : D :E :F

Op partitie :C stond vista op D stonden spellen en E was bijna leeg. :F doet er even niet toe

Ik had back-up bestanden op D gezet en E heb ik vanuit vista geformateerd.
Gewoon rechtermuisknop op de schijf en klikken op formateren. Dat gebeurde in NTFS. Hij was ook NTFS. Vervolgens met een bootble Xp versie XP geinstalleers op de E schijf.

Bij het kiezen welke partitie hij moest gebruiken stond er 4 onder elkaar

160 Gb schijf
C: <- Vista Ultimate
E: <- Stond in vista onder D

160 Gb schijf
: D <- Had ik in vista geformateerd. Maar was in vista genoteerd als :E.
:F <- met deze Partitie is niet aan de hand. En ik kan hier ook nog data van jaren terug lezen.

Dit had ik niet zo snel in de gaten en Koos partitie :E zoals bedoeld was.
Ik deed een quick format, en heb daarna Xp geinstalleerd.

Na de installatie kwam ik er achter dat in XP de : D leeg was (want dat was mijn met de hand geformmateerde :E) daar stond XP op. Zoals ik in de installatie heb toegewezen.

: D is dus leeg en daat stonden 6 a 7 spellen op geinstalleerd en mijn back-up bestanden.
Ik heb verschillende programma’s gebruikt.
R-studio
Pc-inspector
Get DATA
Easy recovery

Maar alle gaven het zelfde resutaat.

: C daar laat hij alleen de huidige bestanden zien. En de via prullebak gedelete dingen.
: D vindt hij alleen de root.
: E enkel de XP installatie en root bestanden.
: F de huidige data maar ook (wat ik juist zoek) de geformateerde bestanden. Die een jaar eerder eens opnieuw ingedeeld is.

Wat is nu mijn probleem. Ik zoek maar 1 ding, die spellen boeien me niet. Maar 1 ding en dat is, belasting opgaves. Dat is een zogenoemde .KOD bestand. Met je sofinummer ervoor.

Wat doe ik fout?
Wat kan ik doen?
Vergeet ik nu iets?

Gr megablaster

Laatst bewerkt:
als je al die recover programmas gebruikt hebt ,en het lukt niet ,dan kan je het vergeten verder:o

als je al die recover programmas gebruikt hebt ,en het lukt niet ,dan kan je het vergeten verder:o

whaha zo makkelijk geef ik niet op

ik weet dat onherschreven clusters. gewoon gelezen kunnen worden. iets staat ze alleen in de weg.

ff ter info deze software heb ik in vista en XP geprobeerd en allemaal het zelfde resutaat.

Het kan niet zomaar weg zijn naar 1 format... daarnaast is 1 format door XP gebeurd(de quick format. en de handmatige format door Vista. dus het ligt ook niet aan de vorm van format van een besturings systeem. en wie of wat schoppen die partities in de war.

en is toch gek dat de F partitie wel gelezen kan worden tot een aantal formats terug.

Laatst bewerkt:
Jammer

dit is nu de derde keer dat ik een goed ingewikkeld probleem heb maar niemand die me kan helpen.

ik kan het ook niet helpen maar ben kundig genoeg om kleine troubles zelf op te lossen.

maar wat mag ik eigenlijk verwachten van helpmij.forum?
want er was maar 1 die reageerde en hij kapte ook gelijk bruut men vraag af.

in de zin: Kan niet en verder niet zeuren.

is er dan niemand die zich intresseert in moeielijke materie?

:(

Heeft echt niemand hier iets over te zeggen.

geen tips ideeen?
of is het verhaal soms te lang?

Zoals ik het zie is jouw data eerst geformatteerd, en daarna overschreven door je install actie.
Inderdaad kan je data na formatteren moeiteloos terughalen, maar die vlieger gaat niet meer op zodra je datablocks weer gebruikt of overschreven zijn.

Zoals ik het zie is jouw data eerst geformatteerd, en daarna overschreven door je install actie.
Inderdaad kan je data na formatteren moeiteloos terughalen, maar die vlieger gaat niet meer op zodra je datablocks weer gebruikt of overschreven zijn.

hoi ik snap volkomen wat je bedoeld.
via eenn ander forum ben ik al wat wijzer geworden. en het heb met de partities te maken.

nee de windows installatie is slecht pak weg 2 gig?

ik er stond 50 gig aan data op. dus waar is die andere 48gig nog niet overschreven data?

XP is inderdaad ca 2 Gb, dus daarmee kan niet al je oude data weg zijn.
Heb je iets aan je partitietabel gewijzigd waardoor de D partitie veranderd is?

Heb je Testdisk al eens geprobeerd?
Deze heeft geen fraaie grafische interface maar heeft erg krachtige herstelfuncties.
Als je handig met PC's bent (zoals je zelf aangeeft) dan zal dit spartaanse programma geen probleem voor je zijn.

Klak

Laatst bewerkt:
Eerst even over je probleem:

Als je in Windows zit, dan laat Windows zien:
master 1ste schijf, master 2de schijf, rest vand e partities 1ste schijf, rest van de partities 2de schijf.

In DOS, of vanaf Cd krijg je gewoon de schijven achter elkaar te zien.
Vandaar dat ik mijn partities ook label met de schijfnummers die ze in Windows hebben.
Zo weet ik altijd over welke schijf we praten als ik in DOS zit of vanaf cd formatteer.

E: <- Stond in vista onder D
D <- Had ik in vista geformateerd. Maar was in vista genoteerd als :E.

Dat jij schrijft dat Windows raar doet is dus niet waar. Windows laat precies zien zoals ik het hierboven beschreven heb.
Dat jij het niet op die manier weet is niet Windows aan te rekenen.

Nu even over je gedrag: Elke forum is er om te helpen. Aangezien het vrijwilligerswerk is, kun je niemand verplichten om accuut op jouw probleem te reageren.

Dat je er enkele keren op terug komt en er ook nog kritiek op hebt kan ik niet waarderen.

Als je graag wilt dwingen, dan moet je met je pc naar een winkel gaan, dan mag je eisen stellen. Hier niet.

XP is inderdaad ca 2 Gb, dus daarmee kan niet al je oude data weg zijn.
Heb je iets aan je partitietabel gewijzigd waardoor de D partitie veranderd is?

Heb je Testdisk al eens geprobeerd?
Deze heeft geen fraaie grafische interface maar heeft erg krachtige herstelfuncties.
Als je handig met PC's bent (zoals je zelf aangeeft) dan zal dit spartaanse programma geen probleem voor je zijn.

Klak

hey tis een idee

laat ik het eens bekijken.
maar wat ik al schreef, vista en XP verwisselde de Partitie E en D.
wellicht dat het daar aan ligt.

ik zal fff kijken wat testdisk voor me kan doen

Eerst even over je probleem:

Als je in Windows zit, dan laat Windows zien:
master 1ste schijf, master 2de schijf, rest vand e partities 1ste schijf, rest van de partities 2de schijf.

In DOS, of vanaf Cd krijg je gewoon de schijven achter elkaar te zien.
Vandaar dat ik mijn partities ook label met de schijfnummers die ze in Windows hebben.
Zo weet ik altijd over welke schijf we praten als ik in DOS zit of vanaf cd formatteer.

Dat jij schrijft dat Windows raar doet is dus niet waar. Windows laat precies zien zoals ik het hierboven beschreven heb.
Dat jij het niet op die manier weet is niet Windows aan te rekenen.

Nu even over je gedrag: Elke forum is er om te helpen. Aangezien het vrijwilligerswerk is, kun je niemand verplichten om accuut op jouw probleem te reageren.

Dat je er enkele keren op terug komt en er ook nog kritiek op hebt kan ik niet waarderen.

Als je graag wilt dwingen, dan moet je met je pc naar een winkel gaan, dan mag je eisen stellen. Hier niet.

bedankt voor je uitleg. over de labels zoals widows ze ziet.
echter XP ziet ze anders als Vista.. dus wie is er gek?
vista of xp?

ja jammer dat je men gedrag niet waardeerd. ik denk niet dat ik iemand heb verplicht te reageren. het was gewoon teleurstellend dat ik nu enkele ingewikkelde problemen heb aangedragen maar dat daar heel moeizaam antwoord op kwam.

dus voel je als helpmij vrijwilliger niet aangevallen (niemand niet).
bekijk het vanuit mijn "schoenen" :D ik heb een probleem dat voor mij heel lastig is.
en erg belangrijk dat ik dit oplos. ik los tot nu toe alles op en heb soms hulp nodig van een forum. je zult zelf ook erkennen dat als u een probleem hebt dat u niet dagen wilt wachten op eventueele oplossingen.

dus het is nooit persoonlijk geweest.

dus hier komt ie:

mijn excusses :rolleyes:

gr megablaster

Je hebt de vraag 3 september geplaatst. Ik heb 9 september gereageerd.

Je ziet dus dat er vanzelf antwoord komt.
Kan even duren maar het komt.

Blijven pushen dat je snel een antwoord wilt helpt dus niet :p

Of je moet me in dienst nemen, zal ik de hele dag het forum in de gaten houden of jij een probleem hebt. :D:D

Ik weet ook wel dat het allemaal niet zo bedoeld is, maar ik wilde het toch gewoon even kwijt, vandaar. :p:p

Zo, nu weer de aandaht voor het probleem.

Je hebt de vraag 3 september geplaatst. Ik heb 9 september gereageerd.

Je ziet dus dat er vanzelf antwoord komt.
Kan even duren maar het komt.

Blijven pushen dat je snel een antwoord wilt helpt dus niet :p

Of je moet me in dienst nemen, zal ik de hele dag het forum in de gaten houden of jij een probleem hebt. :D:D

Ik weet ook wel dat het allemaal niet zo bedoeld is, maar ik wilde het toch gewoon even kwijt, vandaar. :p:p

Zo, nu weer de aandaht voor het probleem.

helaas heb ik niet het vermogen je in diest te nemen :d

nou ik ga een twee tal dingen proberen
ik ga eerste testdisk even draaien.
en als alternatief
zal ik ik de schijven ontdoen van partitie en zal
er 1 disk van maken. leeg laten en op getdataback scannen.
en hopen op succes

als ik klaar ben zal ik het laten weten.
duurt ff want heb het flink druk deze week.

Weet wel, hoe meer je kloot aan de schijven hoe kleiner de kans word.

Probeer het eerst eens zonder de partities te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan