Help ik ben gehackt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieron

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Ik zat op de computer toen ik even weg ging en terug kwam zag ik opeens dat me muis op het beeldscherm bewoog.
ik zag ook dat hij door me bestanden zat te zoeken. en ik zag dat hj naar mijn internet instellingen zat te kijken.
Kunnen julie mij zeggen wat ik nu moet doen.
Bedankt..:thumb:

Heb je nog een andere PC? Anders vanaf daar even Helpmij doen en bij de andere PC verbinding met het internet verbreken.

Hoi...

Wellicht een gekke vraag aan je...
Op het moment dat je dat zag was er toevallig een popupscherm van postbus51 op je beeldscherm?
Zo ja dan is er niks aan de hand.Dit is namelijk een onderdeel van hun nieuwe campagne.Je ziet dan als goed is 2 jongens in beeld.Ook zie je dan een muis over je beeld gaan die idd in je werkbalk zit.Dit is niet je eigen muis.

@ Paranoid . jha ik ben op een andere pc op helpmij gegaan ik heb bij mme pc waar ik denk dat ik gehackt ben de internetkabel eruitgetroken.

@frankwannet . Nee ik zag geen popup met 2 jongens ik zag egt dat hij door me bestanden aan het zoeken was en toen ik me muis zelf wou bewegen ging hij niet de kant op waar ik wou maar de kant waar die gene heen wou.

Heb je de laatste tijd, software ergens gedownload of gekregen van mensen ? Ik doel dan dus op uitvoerbare bestanden e.d. ;)

Dan zou het namelijk heel goed kunnen, dat ze je een trojan in de maag gesplitst hebben waarmee ze bij remote je pc kunnen besturen :)

Ik had volgens mij wel een spel een keer gedownload maar dat is een weekje geleden of kan het zijn dat hij nu pas iets gaat doen en zo ja als ik iets gedownload heb en er niet thuis hoord hoe zou ik er achter moeten komen wat voor software het is.

Haal je internet kabel eruit en start de computer op. Check de opstart variabele in het register (run) om te zien wat er wordt gestart bij het opstarten. Je zou zelfs nog een stapje verder kunnen gaan en een sniffer instaleren, dan kun je al het internet verkeer in de gaten houden en eventueel de host/ip achterhalen en deze gelijk blokkeren. Vind je niks in het register dan is het waarschijnlijk een service. Check de servicen op vreemde programma's, dit kun je doen met msconfig bijvoorbeeld. Hoop dat dit helpt. Zijn er bestanden gestolen/aangepast voor zo ver je weet?

Ik heb me pc niet meer aangehad.
En ik kijk morgen wel want nu ben ik op me laptop. en ben nu niet dicht bij de pc waar het op is.
wel bedankt :thumb:

OK, post zoveel mogelijk info hier kan kunnen we snel helpen.

En zo ver ik weet denk ik dat ik er best snel bij was om me pc uit tezetten en de kabel van me internet er uittehallen
en volgens mij zat hij alleen naar me internet instellingen te kijken en denk niet dat hij een bestand heeft verwijdert.
of ik moet er telaat bij zijn geweest dat ik niet heb gezien of hij wat verwijdert.

ik weet iedergeval wat openstond toen ik zat te kijken. is configuratiescherm, netwerk en internet, Internet instellingen,
en mijn documenten. er stonden nog wel meer dingen open maar ik zag niet wat dat waren.
voor zo ver weet ik ook niet meer.

Ik had volgens mij wel een spel een keer gedownload maar dat is een weekje geleden of kan het zijn dat hij nu pas iets gaat doen en zo ja als ik iets gedownload heb en er niet thuis hoord hoe zou ik er achter moeten komen wat voor software het is.
Welk spel? Zeker bij een illegaal spel is het mogelijk dat er spyware is meegelift.
Download in elk geval malwarebytes (o.i.d) en een virusscanner naar een usb stick en installeer ze vervolgens op de PC. Het zal niet een perfecte scan zijn omdat ze geen updates zullen kunnen downloaden maar het is beter dan niets.

heb je de firewall trouwens aanstaan?

malwarebytes heb ik al op me pc, maar een vriend van mij zegt dat dat geen enkel zin heeft tegen hackers
en ik downloaden hello d8 ik :P

Ik ben net ff op de pc waar alles is gebeurd geweest en gekeken en heb gezien dat windows defender uit geschakelt was.
maar ik kan pas morgen weer lezen wat julie allemaal zeggen want ik moet gaan
Bedankt nog:thumb:

Zoals ik al eerder zij: je hebt een sniffer nodig. Handmatig dit soort dingen oplossen werkt het snelst en het effectiefst. Download bij smsniff. Laat het even weten als je dit gaat doen.

hello? Bedoel je toevallig Halo? Ga eens naar de site waar je het gedownload hebt en kijk eens of iemand daar commentaar over virussen e.d. heeft achtergelaten.

Laatst bewerkt:
Ik heb laats weer geken op me pc (gister avond) en toen was er niks meer aan de hand
maar ik weet niet zekker of hij weg is. ik zal dagelijks kijken of er nog wat gebeurd en zal julie op de hoogte houden

:thumb:

@ Dinux
ik heb er een helle dag geen last meer van gehad hopelijk is het weg :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan