HELP!!! ik ben WANHOPIG ik heb geen idee watskeburt maar denk dat pc enkele reis naar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingertje

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
de maan heeft...

OH MY GOD

sorry mensen, ik heb geen flauw idee onder welk topic mijn probleem valt, ik koos voor hardware omdat mijn probleem hardcore is. Ok gaat ie dan:

Ik heb 3 weken geleden een nieuwe pc gekocht (packard bell, pentium4/ 2,94GH /512MB)

Eergister (30 dec '05) had ik pas internet. Op mijn pc zit Norton internetsecurity2005. (zat in de koop!). Ik heb gelijk Limewire, MSN 7.5, iTUNES en Skype geinstalleerd. Niks aan de hand. Geen verdachte MSN dingen geopend, niets van dat al. Ik was heerlijk via iTUNES een muziekje aan t luisteren, en beetje MSNnen, forumpje onderhouden...

...TOEN...: KABENG!!! :evil: blauw scherm met hele rare code (hele scherm stond vol, iets met hardware weeti***) HEEL hard/eng (!!!!) geluid (beetje als een snorfiets) wwaaaaaoooo de pc wilde zelfs niet meer uit via een knopje! Alleeen maar door stekker eruit te trekken!
Opnieuw opgestart (inmiddels wel 284739 keer) Maar de volgende mysteries doen zich voor:

1. mijn favorieten en homepage zijn "gehijacked", en kan ze ook niet meer aanpassen.

2. beveiliging: windowsfirewall IS ingeschakeld. Norton internetsecurity IS ingeschakeld,
behalve de optie "indringers detecteren" (en dat kan ik NIET weer inschakelen, ik krijg
dan een foutmelding.Als ik een virusscan doe, vind ie niks.

3. ik kan NIKS downloaden. Geen stinger, geen virusscan, geen MSN 7.5, NIKS noppes
nada.

4. MSN 7.5 en windowsmessenger openen niet. Ik kan dus geen hulp op afstand krijgen.
(toch?)

5. Mijn pc is in 1 x VET sloom, met internet. Duurt wel 5 minuten om een site te laaien.

6. ik heb alleen toegang tot een beperkt aantal sites. Google bijvoorbeeld opent niet, wordt
direct doorgeleid naar wannadoo toolbar site.

7. het enige gekke dat ik voor de "crash" heb meegemaakt, is dat 2 songs die ik van
limewire haalde, geen muziek, maar een raar krassend geluid gaven. heb ze direct
gedeleet.

8. heb systeemherstel toegepast, en teruggezet op een datum waarop ik nog geen
internet had, maar als ie dat dat doet moet je weer opstarten om te activeren,
maar dan laad mijn gebruikers account voor windows niet... dus trek ik de stekker
er maar weer es uit...

9. ik ben een sukkel wat computers betreft dus sorry als jullie niet snappen watskeburt.

Ik hoop met gans mijn hartje dat er iemand is die mij kan helpen want ik ben WANHOPIG!!!

HEEL erg enorm bedankt voor de reacties alvast! Oh en als dit bericht in de verkeerde topic staat, zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn deze naar de juiste te verplaatsen?

groetjes Inger, (ik ben nieuw hier) en nog de beste wensen!

Laatst bewerkt:
Haal je email adres en telefoonnummer even weg.
Dat levert alleen maar meer ellende op.

Even op "aanpassen" klikken en deleten.

A.J. zei:
Haal je email adres en telefoonnummer even weg.
Dat levert alleen maar meer ellende op.

Even op "aanpassen" klikken en deleten.
ok meneer, maar snapdattan ik wil zooo graag hulp!! :o

Dat begrijp ik en heel hartelijk welkom op helpmij.nl, maar het zou zonde zijn wanneer je nog verder in de problemen zou komen toch?

Nu kunnen we eesn rustig die problemen gaan lezen, want het is nogal wat.

Thanks!! ehhh... A.J., wat bedoel je eigenlijk??? bedoel je problemen ivm rare mensen die rare berichtjes gaan sturen, of bedoel je dat er mensen zijn die gaan proberen in mijn pc te hacken om nog meer schade te maken??? Oh je laat me schrikken hoor... tja was misschien ook een beetje naief idd.

Laatst bewerkt:
Kun je wel op de volgende site komen?

Geplaatst door crash
Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/...thread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.antispywareoffensief.nl/...andleiding.html

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/...isplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announc...?s=&forumid=272

Klinkt in beginsel als een reden om P2P in te ruilen voor nieuwsgroepen...............

Ik heb een soortgelijk probleem ooit opgelost door de schijf eruit te lichten en via een bracket als slave in te bouwen in een zwaar dichgetimmerde pc (beveiligingstechnisch gezien...) en zo een hardnekkig virus te ruimen. Wellicht een mogelijkheid.

welkom bij helpmij

Hoi,
Als het goed is heb je ook een recovery cd van de packard bell.
deze zou je kunnen gebruiken om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Let wel op dat je dan alles kwijt bent wat er op de computer staat.
maar zo te lezen kan dat nog niet veel zijn.

uh, oooh!!! nee als ik op de link klik, laadt de page, maar wordt naar ong. 1-2 seconden weer naar die wannadoo toolbar site geleid....

Ik heb geen idee wat er aan de hand is... zou dit een virus kunnen betreffen? of in welke hoek moet ik denken?? Ik ben maar een meisje en ik weet heel weinig van pc's. ik ben niet belangrijk/rijk dus waarom zou iemand mijn pc besmetten? Ik doe ook niet aan internetbankieren dus staan geen belangrijke gegevens op pc... Ik zit echt met mijn handen in t haar!:( :confused:
A.J. zei:
Kun je wel op de volgende site komen?

Geplaatst door crash
Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/...thread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.antispywareoffensief.nl/...andleiding.html

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/...isplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announc...?s=&forumid=272

Dan is de truuk van Puppie een goeie, maar ben je alles kwijt wat erop stond.

En dat je een meisje bent kan ik niet weten en maakt me in dit geval ook niets uit hoor.
En dat je niet telebankiert ook niet. LOL

Laatst bewerkt:
Confictius zei:
Klinkt in beginsel als een reden om P2P in te ruilen voor nieuwsgroepen...............

Ik heb een soortgelijk probleem ooit opgelost door de schijf eruit te lichten en via een bracket als slave in te bouwen in een zwaar dichgetimmerde pc (beveiligingstechnisch gezien...) en zo een hardnekkig virus te ruimen. Wellicht een mogelijkheid.
bedankt voor je reactie Confictius, maar :shocked: beetje ingewikkeld. volgens mij kan ik me beter niet wagen aan dit soort zaken als "uitlichten" van "bracket" :shocked: toch bedankt voor de moeite. :thumb:

probeer eens op te starten in veilige modus en van daaruit je virusscanner te laten lopen.

ik ben echt een sukkel... :rolleyes: TUUUURLIJK heb ik die recovery cd van packard bell niet... Damn die moest je zelf branden namelijk, en de brander deed het niet... nooit meer aan gedacht....

Maar heren, in welke hoek moet ik het zoeken denken jullie? Virus, hardware, of iets anders?
puppie zei:
Hoi,
Als het goed is heb je ook een recovery cd van de packard bell.
deze zou je kunnen gebruiken om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Let wel op dat je dan alles kwijt bent wat er op de computer staat.
maar zo te lezen kan dat nog niet veel zijn.

heb ik al geprobeerd.... je bedoelt toch als je in veilige modus wel in windows komt, dan de scan? dat is psies wat k al 2 keer gedaan heb... eerst startte de pc namelijk alleen vanaf veilige modus op....

Ook als ik "online update" van de scan doe, zegt ie "kritieke fout"
Confictius zei:
probeer eens op te starten in veilige modus en van daaruit je virusscanner te laten lopen.

Staat er dan een recovery partitie op je harde schijf?

start de computer eens opnieuw op en druk tijdens de opstart regelmatig op de F11 toets.
en kijk eens wat de computer dan wil doen.

met een klein beetje geluk staat daar je recovery

Op F11 drukken met opstarten dan kom je in het recovery menu :)

gekky29 zei:
Op F11 drukken met opstarten dan kom je in het recovery menu :)
ok bedankt mensen voor de reacties! ik ga t proberen via F11, maar dat betekend dus dat ik ff niet online ben en jullie hulp niet heb... wijst die recovery ding voor zich? wat moet ik doen als ik daar ben??

gewoon terug laten zetten naar de fabrieks instellingen.
Als je goed leest dan gaat er niks fout.
niet kiezen voor het bewaren van bestanden maar een normale recovery uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan