HELP! ik heb een hacker

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaakmans

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hallo daar... Onlangs zag ik op msn in iemand zijn persoonlijk bericht een leuke download staan... Camfrog Multiuser. Zou best kunnen dat het programma camfrog zoiets uit zou brengen. Nu heb ik dat bestand gedownload. Geopent(virusscanner gaf geen meldingen). Kwam er de tekst dat dit bestand beveiligd is met een bepaald TRIAL programma en dat deze geregistreerd moest worden. Ik had er al geen zin meer in en heb het bestandje verwijderd. Wat er nu gebeurd is dat constant mijn toetsenbord en cursor word overgenomen. Terwijl ik zit te chatten worden er automatisch rare vieze teksten naar andere users verstuurd. ook klikt deze internet vensters weg en zit de "hacker" in mijn verkenner naar bestandjes te gluren.

Hoe krijg ik dit in hemelsnaam uit. Ik durf niet meer te internetbankieren. Geen prive gegevens te openen. Iemand iedeeen?

Alvast bedankt

Je hebt last van een zogenaamd Trojaans Paard (zie hier op Wikipedia wat dat inhoudt).

Je kan op dit soort programma's controleren via een programma als Spyware Doctor.

Veel succes ermee!

P.S. Niet meer zomaar iets onbekends installeren hoor, wel erg onvoorzichtig in deze tijd!

Heb hitmanpro eroverheen laten lopen + full AVG scan... probleem nog aanwezig... had al gehoord over virussen en dingen... maar iemand die letterlijk even cursor en toetsenbord overneemt schrok ik wel ff van...

gebruik je een firewall?
zowiezo doen, dan krijg je een melding als er iemand naar buiten wil.
weet overigens niet zeker of dat ook geldt in dit geval, het lijkt erop dat hij via messenger werkt en die heb jij, als je een firewall gebruikt, natuurlijk toestemming gegeven...
misschien een HJT logje naar Nucia .nl

gebruik je een firewall?
zowiezo doen, dan krijg je een melding als er iemand naar buiten wil.
weet overigens niet zeker of dat ook geldt in dit geval, het lijkt erop dat hij via messenger werkt en die heb jij, als je een firewall gebruikt, natuurlijk toestemming gegeven...
misschien een HJT logje naar Nucia .nl

Oja lekker slim van me, kom er net achter dat me vuurmuurtje gedooft is:-/

Had hem een keer uitgezet en vergeten aan te zetten *slaat zichzelf op voorhoofd*

Heb hem meteen uitgezet. Spyware Doctor net eroverheen gegooit... 327 infecties van 14 verschillende soorten. Mag ze alleen pas verwijderen na aanschaf... Raar aangezien hitmanPro alles er al af zou hebben gegooit...

de meningen over HitmanPro zijn verdeeld...
probeer anders eens
de free versie uiteraard

de meningen over HitmanPro zijn verdeeld...
probeer anders eens
de free versie uiteraard

Ik doe nog even een losse scan van SpyBot S&D... hopen dat het dan weg is... wel opvallend dat sinds ik me firewall aan heb gezet er geen last meer van heb... Die persoon klikte om de 5 minuten een internetpagina weg... is nu niet meer dus denk er wel vanaf te zijn:)

Thnx all

En als het geen virus / trojan betreft, maar een software, zal deze niet worden gevonden.
Kijk je lijst met geinstalleerde software eens na.
Ook de lijst met processen in taakbeheer.
Wat kom je zoal tegen?

Installeer ook een personal firewall (bijvoorbeeld: Zonealarm).
Zorgt er elke voor dat als iets of iemand verbinding probeert te maken dat er eerst om toestemming gevraagd wordt of het wel mag.
Altijd handig...zo bepaal je zelf wat er wel of niet door mag.

Success.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan