Help ik heb een virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoyanjohanna

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
ik heb van avast de nieuwe versie van 2009 gedown load en nu heb ik een worm in mijn computer hoe moet ik deze verwijderen heb snel hulp nogig!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avast geeft vast een advies bij het vinden van het virus, dat kan je dan gewoon opvolgen.

avast vroeg of ik een virusscan wou doen maar dat heb ik niet gedaan want wist niet wat er zou gebeuren.hoe kan ik het wel laten doen makkelijk uitleggen heb er niet zoveel verstand van!!!!!!

Klikt allemaal heel vreemd.

Je hebt spontaan Alvast gedownload, niet gescand maar je weet wel dat je een visus of worm hebt...

Hoe?

Hoe weet je dat je een virus/worm hebt? Toch niet zo'n web pagina die je met een pop-up (zo genaamd) waarschuwt dat je een virus/worm hebt of zo hé? Waar je vervolgens iets gedownload hebt om je met je probleem te 'helpen'.

Schrijf even stap voor stap op wat er gebeurd is en wat je gedaan hebt.

{edit} in een eerder bericht van je zie ik dat je malwarebytes antimalware gebruikt, gaf deze de melding?

Laatst bewerkt:
ik kreeg een aantal keer een alarm dat er een wormvirus was gevonden en heb toen niks meer gedaan want weet niet wat ik moest doen nu heb ik een virusscan laten lopen en zegt hij dit.
this is an example system check for spylare and privacy threats
please refrain from closing the window until the scanning is finished
we highli recommend you to install the full version of XP Antispyware 2009 scaner to monitor your PC for possible threats and on-time security systemupdates.
en dat snap ik niet zo goed wat er mee wordt bedoelt? ik hoop dat je me verder kan helpen
p.s. wordt ook gevraagt druk ja of nee?

ik kreeg een aantal keer een alarm dat er een wormvirus was gevonden....

Welk programma melde dit?

En welk programma gebruik je nu om virusscan te doen. dat kan zowel met malwarebytes als met Alvast (of nog een ander programma).

N.b. 'this is an example system check\ = 'dit is een voorbeeld systeem test'

De vraag is dus of je wel echt een virus/worm hebt. Een voorbeeld is natuurlijk niet een 'echt' probleem. Het is me niet duidelijk of beide meldingen, het alarm en 'this is... ' uit het zelfde programma komen.

"we highli recommend you to install the full version of XP Antispyware 2009 scaner to monitor your PC for possible threats and on-time security systemupdates"
=
We adviseren je om de volledige versie van XP Antispyware 2009 scanner te installeren om je PC in de gaten te houden tegen mogelijke problemen en op tijd nieuwe update te ontvangen.

Reclame dus eigenlijk.

Laatst bewerkt:
ik heb een scan van avast laten doen en die zegt ditde engelse versie en dat alarm weet ik niet van waar dat kwam het begon en ik berijp niet zo veel van computers dus ik hoop dat je kan helpen!!!!!!!!!!
p.s. het alerm kwam ook van avast uit heb het effe gevraagt aan iemand

Laatst bewerkt:
Doe even onderstaande stappen

Allereerst even dit doen (alleen stap 1 ). http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=374154

Het probleem is er nog na bovenstaande methode:

Deze scanner zou ook goed zijn volgens mijn mede forumers

http://www.superantispyware.com/down...NTISPYWAREFREE (Klik op de Free Home Editie)

Als die er nu nog is

http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12 (even 3 berichte naar beneden scrollen, daar staat ''Handleiding Hijack'' die moet je even volgen
het logje plaats je uiteindelijk hier: http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

en hijask heb ik ook al maar de computer zit in het buitenland en ze kunnen geen nederlands dus heb je een makkelijkere oplossing voor me wat ik ze kan uit leggen want ik kan ze moeilijk naar al die sites toe sturen en als ik het moet vertalen is dat erg veel werk .hoop dat je me verder kan help met dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Malwarebytes heb je al dus gewoon een scan uit laten voeren.

Start het programma, ga naar het derde tabje en klik op Controleer op Updates.
Scannen doe je vanuit het eerste tabje.
Kies Volledige scan en dan op de button Scan drukken.
Zet bij alle vakjes een vinkje en druk op scan starten.

De uitkomst hier graag weer melden.

NL Handleiding van Malwarebytes is overigens hier te vinden http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=40142
Maar op het internet ook zeker in andere talen. Gewoon Malwarebytes + het woord voor 'handleiding' is de gewenste taal in Google opzoeken.

Ps. voor iedereen de mee leest, er gaat e.a. aan dit bericht vooraf; http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=372046, of gaat het nu om een andere PC stoyanjohanna?

Laatst bewerkt:
In een eerder bericht heb je het over Trojan horse Dropper.Agent JOC

Even verder gezocht hierop, http://forums.cnet.com/5208-6132_102-0.html?forumID=32&threadID=305696&messageID=2839932

In het kort, een verkeerde (virus) melding, een z.g. false positive, AVG geeft ook toe dat hun scanner ten onrecht een melding heeft gemaakt.

Onderdeel van de gratis versie is de melding de betaalde versie te komen bij een virus melding. Op zich ook wel logisch alleen in dit geval ten onrecht.
Overigens is het geen stunt van AVG geweest om klanten te trekken ook klanten die betalen krijgen de virus melding.

In het eerder bericht stond ook iets over een Dialer.gki, dit is een Trojan Dialer, een proramma dat je inbel verbinding aanpast om je via een duur inbel nummer te laten internetten. Als je ADSL hebt is dat verder niet zo'n direct probleem, Internet je nog wel met een inbel modem moet je hier wel wat aan doen.
Als het goed is moet AVG, Avast en/of Malwarebytes je hierbij wel mee helpen.

Het probleem van de slome pc is m.i. overigens veel meer een probleem van te veel beveiligings software te gelijk dan van een echt virus probleem.
Meestal willen die juist niet opgemerkt worden en doen zo stil als mogelijk op de achter grond hun werk.

Gebruik gewoon één goede firewall zoals Comodo en één goede virsus scanner, gratis of betaald, en gooi alles andere 'beveiligins software' er af, ze zitten elkaar in de weg en maken je PC gewoon een heel stuk trager.

N.b. Comodo is voor iemand met niet zo veel ervaring met computer misschien niet het handigste programma, want het meld zich bij bijna elke verandering op je PC. Niet iedereen vindt dat even prettig.

Laatst bewerkt:
het gaat om een andere computer in een anderland en daar kent niemand de nl taal en het kost veel werk om het te vertalen.heb met mijn computer geen problemen meer het werkt goed na jullies uitleg.maar heb nog wel hulp nodig voor de andere computer en het liefste in hun taal als dat mogelijk is zoals dus malwarebyte.

op google kan ik geen handleiding in het bulgaars vinden want daar is de computer met problemen en hun hebben geen malwarebytes anti-malware op hun computer en ik kan ze het wel sturen maar dat snappen ze dus niet en de avast download van 2009 heeft ze er al af gegooit maar hij geeft nog steeds aan dat er een worm aanwezig is en dat is met de avast van 2008 versie. ik hoop dat jullie mij nog steeds kunnen helpen en als dat niet meer gaat dan laat het maar zitten dan moeten ze er maar een computer expert bij halen die het wel snap.
bedankt alvast.

Malwarebytes kan je opsturen toch?
Het is erg makkelijk, het is gewoon een programmatje installaren (begeleid ze hierbij anders bij via bijvoorbeeld ''hulp op afstand''.)
Nadat je het programma geinstalleerd hebt, even updaten en een quickly scan laten uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan