help ik heb een virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

asusMan

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
hallo
ik heb gistere een virus gekregen
ik denk dat het kwam toen ik een aud cd'tj vond met ds spelletjes
ik zette ze in me map en toen gebeurden er allema rare ding
en zeker nadat ik hem opniew opstarte
klachte:
hij zegt als ik niet in veilige modus opstart (waar ik nu inzit) beuroblad voorberijden
ik kan niet in me prullebak komen
me achtergrond is weg
al mijn mappen zijn verdwenen ik kan ze alleen zivnde door bij start te zoeken
mijn walpapper is weg
en als ik een icoontje neem en ik start hem opniew op is hij weg

het is me gelukig wel gelukt om die zipjes van me pc te verwijderen door cc cleaner prulebak leeg maken

kent iemand dit virus of weet nog iets wat ik kand oen om het eraf te halen
ik ben nu bezig met scannen van malware bite en eset smart securetie
alvast bedankt en sorry voor de nog meer spellingsfouten ik kan geen google chrome meer gebruiken dus geen spelling corectie :(

Als je dan nog steeds problemen hebt moet je met hijackthis een log maken en op deze website laten controleren.
Maar ik denk dat mbam en je virus scanner er wel korte metten mee maken. Gebruik je mbam in veilige modus?

probeer ook Emsisoft antimalware free eens http://www.emsisoft.nl/antimalware/index.htm
Na download en installatie de laatste viruspatronen updaten en dan een volledige scan doen. Ik heb gemerkt dat deze av-software vaak nog dingen vindt die andere over het hoofd zagen.
Succes.

bedank voor de snelle reactie

bedank voor de snelle reactie :thumb:
ik heb heel meschien gevonden wat het virus deed
volgens mij heeft het mijn ntusser map verwijdert want als ik die naam google
staan er steeds 2 icoontjes en ik heb alleen aar ntusser.dat :confused:
ik zou die virus scanner even proberen hoopt dat dat werkt bedankt
en weer sorry voor de spelling fouten nog steeds geen google chrome

mijn pc zegt dit ook sinds het virus met opstarten rechts onderin met een tex ballonetje
user profile serfece
u bent aangemeld met het standaar profiel voor het systeem raadpleeg het gebeurtenislogboek voor meer informatie of neem contact met de systeem beheeerder op

ik denk dat windows beschadigd is heb je de mogenlijkheid om windows op nieuw te installeren?

Tsja, als je geen antivirus installeert, dan roep je zulke dingen over jezelf af he.

ik heb wel antivirus eset smart secuitetie
en heb nu ook al norton en allebij vinden ze noppes dat rot virus heeft mijn windows installler eraf gegooid en nu kan ik geen avg nemen om te scannen

p.s heb ook al geproobeert met
malware bites
spybot
emisoft
advance sistyme care 4

Als je Norton hebt draaien EN up2date, dan zal Norton niet toestaan dat je
een besmet bestand copieerd.

Je moet dus zelf iets gedaan hebben, wat het virus de kans gaf om toe te slaan.

Heb je het antivirus uitgezet om een crack te kunnen installeren ?
Zoiets moet het wel geweest zijn.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je virusscanner meld dat het een virus is, dan IS het ook een virus !!!!!!. Ook al staat er 100 keer bij dat het een valse melding is.
Je ziet waar het toe leid.

windows

ik denk gewoon dat ik Windows er opnieuw opzet om va het gezeik af te zien :(:mad:
alleen is de windows di ik hier op heb (7 ultemate) wel legaal alleen heb ik de cd niet
was van een kenis van mij waar ik nu gene contact meer mee heb
dus heeft iemand nog een iso.tje voor windows 7
voor de mods:als dit niet mag sorry:(

Even wat verduidelijken:

Als je opstart met standaard profiel, dan is het normaal dat je alles kwijt bent.
Alles wat je onder je eigen profiel hebt geinstalleerd zie je inderdaad niet bij het standaard profiel. Je denkt dus dat er iets fout is, terwijl dat helemaal niet zo is.

Kan het zijn dat je dingen overschreven hebt, of hebt verwijderd terwijl dat niet moest ?

Ik denk namelijk dat je het NIET richting virus of zo moet zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan