HELP ik heb geen bezettoon meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankt

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Een week of 4, mss 5 geleden bellen er mij op 1 dag 3 klanten met de medeling dat er iets scheelt aan mijn fax. Normaal detecteert die zelf of er een telefoon of een fax binnenkomt.

Die dag deed hij het niet. De telefoon bleef over gaan en het faxtoestel ontvangt geen faxen.

Thuisgekomen eventjes de instellingen van het toestel gecontroleerd, de firma een testfax laten sturen, .... alles in orde, faxen komen binnen.

Tot mijn echtgenote thuiskomt en blijkt dat ze meer dan 1 uur aan de telefoon gehangen heeft en dit in de periode dat er gebeld werd.
Na controle en testen blijkt dat als mijn vast toestel in gebruik is en er op dat moment gebeld wordt, er geen bezettoon komt.
Hierdoor slaat de fax bij mijn klant ook niet af en denkt die dat deze bij mij toegekomen is

Eventjes helpdesk bellen denk je dan. De klemtoon bij mobistar ligt duidelijk op de HELP:p
Gisteren belde er een vriendelijke man teug met de mededeling dat ik mijn voicemail moest instaleren en terug bellen.
Ik snap dit niet goed, waarom moet ik een antwoordaparaat instaleren om mijn bezetttoon terug te krijgen.:o

Nu goed, ik heb dit dan maar gedaan en terug gebeld. Het antwoord dat ik daar kreeg was verbijsterend.

Mobistar : srry maar uw toestel is stuk
Ik : allé, tis een toestel van 5 dagen oud
Mobistar : dan sturen we een technieker aan 125 euro
ik : dit betaal ik niet, zeker niet omdat mobistar mij mijn bezettoon afgenomen heeft. Dit kan toch niet moeilijk zijn om die terug te geven?
Mobistar : luister je hebt 2 keuzes ofwel blijf je zitten met uw probleem ofwel betaal je de technieker.
na een paar keer dovemannetje spelen

ik : mag ik uw naam
Mobistar : mobistar
ik : neen de uwe
mobistar : mijnheer mobistar
ik : ik vraag u simpel met wie ik gesproken heb
mobistar : ik ben niet verantwoordelijk voor de fouten van mobistar. Goedenavond
klik

wat kan hier gaande zijn en wie is slimmer dan die pipo van mobistar ?

aansluiting telefoon op fax

is de telefoon op de fax aangesloten? Of zitten ze op dezelfde kabel?

anders gevraagd

zit er op de fax een aansluiting voor de telefoon of heb je de telefoon parallel aan de fax aangesloten

het betreft een fax en telefoon in 1 toestel en deze is aangesloten op de lifebox (modem), zodat alles via de kabel verloopt

typenummers

heb je een Sagem F@st 3202 modem?
ADSL is van Mobistar?
Wat is het merk en typenummer van je all in one fax/telefoon

Alles is bij mobistar en de modem is een livebox van mobistar.
Mijn telefoon/fax is een brother fax 1360

Gisteren nog eens naar mobistar gebeld en een vriendelijke mens aan de lijn gehad die denkt dat het probleem zal opgelost zijn als we de voice mail optie kunnen uitschakelen.

Hij zelf kan het niet.
Iemand een tip ?

gebruiksaanwijzing

UM_IntelliFax_1360_EN_276.pdf is de instruction manual
op pagina 27 staat dat wanneer je een gesprek aanneemt met een ander toestel dan de hoorn van de faxmchine je dit moet doen met code #51 op het extra toestel.
Als dat er aan de hand was, dan weet de fax niet dat de lijnbezet is en denkt de andere kant dat hij kan zenden. Resultaat verloren faxen.

de pdf is 4mB en kan niet worden attached. Als je hem wil hebben, stuur dan even een bericht.

Voicemail optie uitschakelen is geen oplossing (heet in brother termen een TAD telephione answering device) omdat een voicemailmachine na een aantal rings het gesprek oppakt. De lijn geeft dan ingesprek.
Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan