help, ik heb geen verstand van netwerken...

• Onderwerp starter Onderwerp starter R.V.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R.V.

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
...maar door wat aan te rommelen is het me een jaar of wat wel gelukt om twee computers rechtstreeks met elkaar te verbinden, mbv. netwerkkaarten in elke PC. Nooit had ik er problemen mee maar sinds krijg ik geen verbinding meer. Ik ga via verkenner naar het netwerkicoontje en als ik erop klik krijg ik de melding:
"\\Mcxpress\CWinNT is niet toegankelijk. De account waarnaar wordt verwezen is momenteel vergrendeld en aanmelden hiermee is niet mogelijk"
(normaal gesproken verschijnt een scherm waarin gevraagd wordt om een naam en wachtwoord).
De PC waarvan ik contact zoek draait op Windows2000 en de PC waarmee ik contact zoek draait op Windows NT.
Heeft iemand misschien een suggestie waar ik het moet zoeken?
Ik heb trouwens nauwelijks enig verstand van deze materie, dus hoe simpel iets ook lijkt, ik verneem het graag....!
Alvast bedankt!

\\Mcxpress\CWinNT is kennelijk een share op de Windows NT computer die ofwel automatisch of handmatig wordt geconnected aan een driveletter op de Windows2000 computer.

De Windows2000 computer gebruik hiervoor een usernaam die kennelijk op de NT computer geblokkeerd is.

Open de usermanager van NT en dubbelklik op de naam die je voor de connectie gebruikt, kijk of het vinkje bij "Account disabled" er staat, als dat zo is dan even verwijderen.

Dankzij jouw reaktie heb ik het probleem kunnen oplossen!!!
Hardstikke fijn, dus 1000 x dank!!!!!
Roel

1000x graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan