Help! ik kan geen Vista of Xp meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
omdat bij mij windows Vista H.P. (legaal) het al langere tijd niet goed doet (hoewel hij volgens de upgrade advisor aan alle eisen voldoet lijkt hij problemen te hebben met de aero interface, of mischien een geheugen probleem ofzo,) en nu zowel de taakbalk,pictogrammen en beaureublad zijn verdwenen (heb H.p. al een keer opnieuw geinstalleerd zonder efect. besloot ik ultimate te intalleren via een licensie die ik op het internet heb gevonden (ik weet het,het is niet juist) (de Vista dvd heeft anytime upgrade)
Deze werd na instalatie niet door windows geacsepteerd en windows werd geblokeerd.
Wanneer ik de oude Vista H.P. wil installeren geeft hij aan: als u deze licensie code wilt gebruiken moet u windows installeren vanuit de huidige windows versie (ik gebruik dan de juiste licentie op het certificaat) (die oude ultimate,waar ik dus niet in kan komen omdat deze is geblokeerd, wanneer ik de code niet opgeef gaat hij wel verder echter even later vraagt hij om een driver voor toegang tot een station voor massaopslag( ik kan deze driver nergens vinden ook niet op 1 van de cd's die bij de computer werden geleverd) (er staan geen HD's waar ik vista op kan installeren).
Wanneer ik Xp wil installeren doet die het eerste stuk van de instalatie wel echter later wanneer die weer herstart krijg ik opnieuw het hooftmenu van de xp instalatie te zien (dit is bij alle xp versies het geval dus:home (legaal),prof (ilegaal maar werkt wel op een andere pc),en media center (legaal), kortom is krijg zowel Xp als Vista met geen mogelijkhijd geinstaleerd. de harde schijf formateren heb ik al geprobeert dit help niet, ook niet als ik de D en E partitsie formateerd
Ik heb nog wel een cd-rom met windows 95 maar hier reageert de computer gewoon niet op als ik de pc opstart (weet iemad mischien of je windows 95 kan draaien op een pc met dual core proccessor en 1 GB of ram) en hoe je deze kan instaleren.
ik wil het liefs xp media center op m'n pc.ik ben al 9 uur kwijt zonder efect! dus help!

Hoi !

1) Win95 gaat niet lukken: teveel geheugen aanwezig.

2) Alle Vista-keys die je op internet vind zijn al geblokkeerd of worden dat binnen enkele dagen.

3) Wil Je een XP-versie installeren, die NIET expliciet geleverd is door HP bij je PC, zul je op de HP-site eerst de SATA-drivers moeten opzoeken, downloaden en op een floppy branden.
Dan opstarten van de XP-CD (versie onbelangrijk), op F6 trommelen als dat onderin het scherm wordt aangegeven, floppy erin, en verder het bekende recept.

4) Dit is dus niet nodig met een bijgeleverde CD/DVD, daar zitten de benodigde drivers ingebakken.

5) Was de bijgeleverde Vista DVD een upgrade ? Dan moet je 1 x zonder key installeren, en de tweede keer Vista er inclusief de juiste key overheen zetten. Kijk ook hier":http://www.schoonepc.nl/vista/windows_vista_setup.html bij: "Workaround ....".

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan