<Help ik kan niets meer op mijn PC door nieuwe HDD+DVD!!>

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bobzze

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Hallo,

Ik zal maar even in het kort alles snel uitleggen:
Ik had een oude pc gekregen van iemand waar ik enkele onderdelen van kon gebruiken.
Ik heb vanmorgen de HDD van 20 GB (altijd leuk) en een dvd speler (ook altijd leuk) eruit gehaald en in mijn computer gedaan.
Toen ik windows erop nieuw op wilde zetten en de HDD van 20 GB voor XP wilde gebruiken wilde ik de HDD van 20 GB formateren, toen ik dat had geselecteerd en hij automatisch de andere HDD van 80 GB ging formateren heb ik snel de stroom uitgeschakeld.
Toen ik de pc weer aan wilde zetten kwam er een foutmelding in beeld, de cd-boot werkte niet meer en kwam de meding 'BOOT DISK FAILURE PLEASE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER' of 'SYSTEEM KAN NIET WORDEN GEVONDEN..´.
Wat nu te doen? Als ik naar de bios wil moet ik een password invoeren, tewijl ik deze nooit heb opgegeven.
Ik zal ook niet weten wat voor merk pc ik heb aangezien die in elkaar is gezet door een bedrijf 3 jaar terug.

HELP MIJ AUB.

Met vriendelijke groet,
Bob.

Je hebt een gedeelte van de 80gb hdd over geschreven, nu moet je die opnieuw installeren.
voor het wachtwoord moet je eens naar het bedrijf mailen die de pc voor je in elkaar heeft gezet.

Het wachtwoord is eraf, ik heb de batterij een uur eruit gelaten dus de bios kan ik weer in.
Maar wat nu? Hoe kan ik die installeren, ik moet op een of andere manier alles weer terug krijgen en die HDD volledig kunnen formateren.

Help me alstublieft.

Nee niet mijn bestanden, mijn HDD word niet meer herkend!!
Door dat verkeerd en half formateren doet niks het meer omdat die niet goed is geformateerd.
Bij het booten van een CD/DVD komt er in beeld 'BOOT DISK FAILURE PLEASE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER' en als dat niet in beeld komt komt er in beeld: Kan systeem niet laden... (ofzo, ik weet niet precies de tekst, als dit precies nodig is moet u het even melden)

Dus op een of andere manier moet ik via het bios systeem mijn HDD kunnen formateren.
Hoe ik dit moet doen via het bios scherm heb ik geen idee van.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan