Help ik moet een Server IP adres invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hoi allemaal (ben ik weer)

Ik zit nog altijd met de poorten van mijn router te ******
Ik ben via de site van port forwarding aant proberen om poorten te openen, ik heb eerst een statisch ip adres moeten maken, wat mij waarschijnlijk gelukt is, nu volg ik de volgende tutorial van hun over de Davolink dv2020 http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Davolink/DV-2020/Apple_Remote_Desktop.htm
Deze tutorial lukt op zich zonder problemen alleen geeft ie aan dat ik een Server IP adres moet invullen, maar weet dus echt niet wat dat moet zijn, alle ip adressen die ik kan geeft ie aan dat het adres invalid is...

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel (vind het allemaal lastig zie zelf geloof ik door de bomen het bos niet meer) hulp zou ik dan ook erg waarderen..

BVD groet Ger

- dosbox openen: start > uitvoeren
- cmd intypen
- in de dosbox intypen: ipconfig /all
- lees hier wat je default gateway is

Dank voor je reactie maar kom er nog niet :s

Default gateway zie ik niet?? heb denk ik een nederlandse versie, vermoed dat default gateway hetzelfde is als standaardgateway? deze is 192.168.1.1 en werkt niet :(

Ik moet trouwens 2 poorten openen, met een er van is het gelukt hier heb ik 192.168.1.6 (mijn ipv4-adres) gebruikt en toen was de poort open, helaas werkt dit adres niet voor de tweede poort :(

je forward een poort van de router (192.168.1.1) naar jouw pc (192.168.1.6)
als dit voor de ene poort werkt zou het ook voor andere moeten werken.
Misschien kun je een screenshot van jouw scherm posten?

Heeft ff geduurd maar hieronder 3 screenshots, eerste met de instellingen die ik nou heb, tweede controleer ik poort 3689 die wel werkt, derde de poort 5353 die niet werkt...

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens poort 5353 eens proberen te openen als tcp (moet eigenlijk als udp geopend worden) als tcp werkt het wel...
Krijg dus wel tcp poorten geopend maar geen udp poorten :S

ziet er allemaal goed uit.
zet zowel tcp als udp voor 5353 open.
kijk dan eens of udp 5353 open staat.

Dan zou ik het ook niet weten.
Misschien iemand anders met Davolink kennis?

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken handboekict.

Ik ben in de tussentijd een andere oplossing aan het bedenken, Ik moet de poorten openzetten omdat ik een apple tv met itunes wil verbinden, Nu geeft apple aan dat ik dat via de router moet doen en dan bovenstaande poorten moet openen.
Ik ben echter aan het denken om de router weg te laten en een extra netwerkkaart te gaan kopen voor mijn pc om dan rechtstreeks van de apple tv naar de pc te gaan, de apple tv heeft echter ook internet nodig en ik weet niet of hij die dan heeft?
Dus inplaats van A wil ik B doen, ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft?

Edit: in figuur B is natuurlijk wel een verbinding van router naar pc (vergeten te tekenen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan