• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help ik snap er niks van?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wadchild

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Help mij ik moet op excel kolommen maken van 9cm breed bij 2,5 cm hoog maken maar heb geen idee hoe dat moet :s kan iemand mij een bestandje maken waarin dat is ingesteld of het aan mij uitleggen want ik moet papiertjes maken voor bakken met schroeven enz.

Vriendelijke groet

EDIT: ja ik heb al een tijdje geprobeerd en mijn vader gevraagt en die heeft ook geen idee als ik bij rijhoogte en rijbreedte doe aanpassen en op 9 en 2,5 instel dan word het HEEEL klein!

Laatst bewerkt:
Selecteer alle cellen dmv te klikken op het meest rechtsboven vakje waar een driehoekje instaat.

Klik met rechtermuisklik ergens op de kolom met de cijfers kies uit het menu [rijhoogte] vul hier je waarde in (25).
Klik met rechtermuisklik ergen op de rij waar A, B, C, ....etc staat en selecteer dan [kolombreedte...] vul hier je waarde in (90).

Alle cellen krijgen de door jouw ingetoetste grootte.

BEDANKT! het is gelukt! ik zet status op opgelost ;)

EDIT: Niet opgelost..

Laatst bewerkt:
Ik heb dit geprobeert alleen as het dan uitprint is het veel te klein vooral de hoogte en het moet wel 9cm bij 2,5 cm zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien Excel een spreadsheetprogramma is en dus eigenlijk bedoeld is om berekeningen te maken, vind ik het niet voor de hand liggend dit programma te gebruiken voor het maken van etiketten. Los daarvan, de waarde voor de rijhoogte en kolombreedte in Excel is absoluut niet in centimeters. De standaard rijhoogte bijv. is 12,75, maar dat correspondeert niet met de hoogte in centimeters, waarschijnlijk eerder millimeters ;-).

Hoe is je kennis van Word? Als je in een Word-document een tabel maakt, kun je de rijhoogte en kolombreedte nl. wél in centimeters instellen. Als je dan gaat afdrukken komt de afmetingen ook overeen met hetgeen je ingesteld hebt.

ik heb hem al gevonden het was 90 bij 80

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan