• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help ik weet de formule niet,en kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

citroenveter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
In het bijgevoegde bestandje zie je per maand div. artikel nummers.staan en daar naast hoevaak het in die maand fout is gegaan met dit artikel.
De artikel nummers kunnen elke maand anders zijn en de aantal fouten ook.Maar ook komen artikel nummers elke maand weer terug.
Wat ik zou willen is dat er automatich vanuit deze velden bijgehouden (uitgerekend ) wordt
welke artikel nummer hoevaak fout gaat en hoeveel keer .
top 10 van de meest voorkomende artikelen en aantal fouten.
Ik heb dit zelf geprobeerd met draai tafels vlookup en via you tube .maar kom er niet uit ,en weet niet of het wel mogelijk is .
Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen
Bekijk bijlage Book test .xlsx

Waarom zet je dit in de sectie helpmijdagen, kom je ook op de eerste zaterdag van juni naar onze dag?
Maar ik zal het even verplaatsen naar de exel sectie.

Wat ik zou willen is dat er automatich vanuit deze velden bijgehouden (uitgerekend ) wordt
welke artikel nummer hoevaak fout gaat en hoeveel keer

Wat is het verschil hiertussen?

Maak er 1 tabel van en je kan spelen en vergelijken zoveel je wil.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het resultaat op sheet3.
Code:
Sub hsv()
Dim dic As Object, sv, i As Long, j As Long
sv = Sheets("sheet1").UsedRange
 With CreateObject("scripting.dictionary")
 Set dic = CreateObject("scripting.dictionary")
  For i = 1 To UBound(sv)
   For j = 1 To UBound(sv, 2) - 1 Step 3
    If IsNumeric(sv(i, j)) And sv(i, j) <> "" Then
     dic.Item(sv(i, j)) = dic.Item(sv(i, j)) + 1
     .Item(sv(i, j)) = .Item(sv(i, j)) + sv(i, j + 1)
     End If
    Next j
    Next i
 Sheets("sheet3").Cells(1).Resize(.Count, 3) = Application.Transpose(Array(.keys, dic.items, .items))
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Hier nog een optie met 3 (verborgen) hulpkommen (W, X en Y), houdt nu ook rekening met gelijke aantallen bij sorteren. De opzet van je tabellen maakt het analyseren van gegevens er niet echt gemakkelijker op, vandaar hulpkolommen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan