HELP, ik weet niet welke monitor ik moet kiezen ivm aansluitingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheepmohaa

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
hallo mense,

ik zit in een kleine crisis, ik kan via mijn werk 2 monitoren van 24'' inch kopen. 1 van samsung en 1 van iiyama. Wat is de voorkeur? ik hoor zeer goede verhalen over iiyama. Maar ik ben zelf meer fan van Samsung. de prijs is hetzelfde. Alleen nu wil ik toch voor de iiyama kiezen alleen die heeft alleen een vga(d-sub) aansluiting en de samsung heeft hdmi en vga(d-sub). Ik heb een Asus Geforce GTX550 Ti videokaart met een hdmi en vga aansluiting. Maakt het uit kwa beeld als ik de iiyama neem met een analoge VGA aansluiting of krijg ik beter beeld met de samsung door de hdmi? Het zijn beide HD schermen.

Alvast bedankt!

Het lijkt mij sterk dat de monitoren alleen maar VGA of HDMI hebben, maar dat terzijde.
DVI geeft inderdaad een nog scherper beeld dan HDMI, alleen als je veel films wil kijken via je computer dan is HDMI misschien rustiger voor je ogen.
Hiermee moet je er wel van uit gaan dat je scherm minstens een meter van je af staat voor het beste kijk resultaat.
Bij de normale computer afstand (centimeter of 30?) is het erg wazig beeld op HDMI.

Als je veel goede ervaringen hebt met Samsung, moet je gewoon voor Samsung gaan.
iiyama en Samsung zijn beiden goede merken, hoewel iiyama vroeger de betere was.
Samsung heeft wat dat betreft een stevige inhaalslag gemaakt ten opzichte van iiyama.

Analoge VGA aansluiten is zonde van je geld en zonde van je monitor: dat ziet er niet zo mooi uit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan