HELP, ik wil mijn moederbord vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter evinx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evinx

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Beste mensen

ik wil mijn moederbord (ASRock 939A785GMH/128M) vervangen deze is ontzetten traag en kan ik niks mee doen zonder dat de pc vast loopt

voorheen had ik een msi k8n diamond maar die heeft iemand gesloopt met een glas cola :(

daarvoor heb ik als vervanging die ASRock 939A785GMH/128M maar dat is dus helemaal niks

nu ben ik dus op zoek naar iets vergelijkbaars als die msi k8n diamond of iets beters natuurlijk

hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nodig heb /of/ kan gebruiken om mijn bord te vervangen
ik wordt er geen wijs meer uit met zoveel keuze / mogelijkheden / verschillen

(ongeveer een budget van €200)

systeem informatie
Code:
PC Wizard 2013 Versie 2.12
------------------------------------------------------------------------------------------

Eigenaar: aart
Gebruiker: aart
Computernaam: PC_VAN_AART
Besturingssysteem: Windows Vista (TM) Ultimate Professional Media Center 6.00.6002 Service Pack 2
Rapportdatum: woensdag 05 februari 2014 op 19:41

------------------------------------------------------------------------------------------

<<< Systeemoverzicht >>>

> Moederbord : Niet nader omschreven Niet nader omschreven

> Chipset : AMD 785G

> Processor : AMD Athlon 64 3500+ @ 2200   MHz

> Fysiek Geheugen : 4096  MB  (4 x 1024 DDR-SDRAM )

> Videokaart : ATI Radeon HD 4200

> Harde Schijf : SAMSUNG HD400LD ATA Device (400GB)

> Harde Schijf : ST3500630NS ATA Device (500GB)

> Harde Schijf : ST3500820AS ATA Device (500GB)

> Harde Schijf : ST3500820AS ATA Device (500GB)

> Harde Schijf : Maxtor 6 Y120M0 SCSI Disk Device (123GB)

> Harde Schijf : SAMSUNG HD103UJ SCSI Disk Device (1000GB)

> Harde Schijf : WDC WD25 00KS-00MJB0 SCSI Disk Device (250GB)

> DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30

> DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30

> Monitor Type : LG Electronics L1710B - 17 inches

> Netwerkkaart

> Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Ultimate Professional Media Center 6.00.6002 Service Pack 2 (32-bit)

> DirectX : Versie 11.00

> Windows Performance Index : 3.0 AAN 5.9
         Help : Example of usage

***** Einde van rapport *****

Vriendelijke Groet,
een hulpeloze oude man :)

Weet je zeker dat het probleem hem zit in je moederbord en niet (of ook) in de andere onderdelen van je pc?

hij is bij SCH (sliedrechtse computer handel) geweest en die hebben hem helemaal nagelopen en het moederbord is gewoon traag

dus ja het is echt moederbord en niet de andere onderdelen :)

Je hebt (als je je bestaande processor wilt gebruiken) bijvoorbeeld een moederbord met 939 socket nodig. Azerty.nl heeft deze bijvoorbeeld niet eens.

Ook is socket 939 redelijk verouderd, quote tweakers.net Socket 939-cpu's worden niet meer geproduceerd en als er al losse exemplaren te vinden zijn, liggen de prijzen hoger dan van vergelijkbaar presterende cpu's. en dus volgt het dat ze de moederborden waarschijnlijk ook niet meer maken.

De enige moederborden die ik zo snel kon vinden waren de twee die je al in je post noemde.

oke dus het moet dan over en nieuw cpu dan ? en het geheugen ? kan dat wel mee ? of is dat ook oud ?

en als ik dan vernieuwing moet wat zijn dan de suggesties ?

en is dat mogelijk voor €200 zo niet hoeveel gaat dan ongeveer kosten

alvast super bedankt :)

Als je een nieuwe cpu koopt ga je vrijwel zeker over de 200 euro heen.

Misschien is het een optie voor je om (evt. tweedehands?) die msi k8n te kopen?

jah opzich wel maar jah dan is natuurlijk wel de vraag WAT krijg je dan ? en werk het ? en in wat voor staat ?

maar wat is een goede oplossing om te doen en wat zou dat kosten ? ongeveer ruwe schatting ?

200 - 300 - 400 - 500 ?

Dat hangt ervanaf wat je eisen zijn (en op dat punt geef ik het stokje door aan iemand anders - ik durf niet een specifiek moederbord aan te raden).

Btw, ik vond net ook dit: http://www.gigabyte.com/products/list.aspx?s=42&p=2&v=6

Op marktplaats zijn er ook zat 939 moederborden te vinden voor enkele tientjes, misschien is dat toch de moeite waard.

Het asrock moederbord zal toch hws niet de oorzaak zijn van de trage pc. Dat is nl niet perse slecht
Heeft de pc nooit meer goed gewerkt na de vervanging van het mobo?
mogelijk zijn de drivers niet goed geïnstalleerd.
Vista opnieuw installeren zal dan een flinke verbetering geven.
Of in ieder geval de drivers. Die vind je hier
Te beginnen met de de AMD al in one.
Het mooiste is als je eerst in apparaat beheer en in het configuratie scherm als verwijderd wat naar het oude mobo kan verwijzen.
Voor een echte upgrade is m.i. een nieuwe pc het enig zinvolle alternatief.
Mvg leo

Laatst bewerkt:
Je moederbord is niet traag. Het is geen superbordje.

De rest van je spul is je bottleneck. Je kan voor 200,- een redelijke AMD APU+moederbord+geheugen
aanschaffen. Of je spaart door, voor een setje met een losse videokaart.

Het asrock moederbord zal toch hws niet de oorzaak zijn van de trage pc. Dat is nl niet perse slecht
Heeft de pc nooit meer goed gewerkt na de vervanging van het mobo?
mogelijk zijn de drivers niet goed geïnstalleerd.
Vista opnieuw installeren zal dan een flinke verbetering geven.
Of in ieder geval de drivers. Die vind je hier
Te beginnen met de de AMD al in one.
Het mooiste is als je eerst in apparaat beheer en in het configuratie scherm als verwijderd wat naar het oude mobo kan verwijzen.
Voor een echte upgrade is m.i. een nieuwe pc het enig zinvolle alternatief.
Mvg leo

jah ik mag aannemen dat een computer reparatie bedrijf dat ook heeft gedaan tijdens opnieuw installeren ? toch ?

het is inderdaad sinds het nieuwe bord er inzit

Je moederbord is niet traag. Het is geen superbordje.

De rest van je spul is je bottleneck. Je kan voor 200,- een redelijke AMD APU+moederbord+geheugen
aanschaffen. Of je spaart door, voor een setje met een losse videokaart.

ik denk dat mijn andere spul geen bottleneck zijn omdat het op die msi k8n en het tijdelijke testbord allemaal wel super werkt

(ik kan nog niet eens skype dan loop die gewoon vast itunes en firefox tegelijk loop die vast)

zelfs met een clean installer en driver installed geheel clean is hij traag als ik dan 2 proggies opstart loop die gewoon vast en als ik een ander moederbord probeer werkt alles prima (alleen dat bord heeft een fout want die valt uit na (willekeurige) tijd (soort slaapstand waar die niet meer uit komt)

iedergeval bedankt voor de reacties :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan