help!! ik wil mn partities veranderen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

oskarrrrrrrrrr

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
hoi,

ik heb mijn systeem niet zo geweldig lopend, dus moet er wat veranderen..

mijn schijf is op dit moment opgedeeld in vier partities, namelijk zo:

systeem C: 10gb
programma's D: 5gb
persoonlijk E: 5gb
media F: veel gb

nu krijg ik problemen met de ruimte voor windows en de programma's, dus wil ik het nu zo:

systeem + programma's C: 30gb
persoonlijk D: 15gb
media E: veel gb

hoe kan ik dit het best doen?
of kan iemand mij vertellen hoe de opdrachtregels getyped moeten worden met diskpart?

Dat doe je dacht ik het beste met een partitiemanager.
Kijk hier maar eens of gebruik de zoekfunctie van het forum.
Voor de meeste managers moet je betalen al zou je het gratis Ranish kunnen proberen.
Diskpart lijkt mij nogal een vrij moeilijk programma of niet?

Je vraag staat nu in ieder geval in de juiste sectie. :)

ik heb op dit moment een demoversie van partition magic, maar ik weet niet of ik hiermee alles kan doen wat ik wil.

het schijnt dat je daarmee je partitie's groter kunt maken, alleen weet ik niet of windows gewoon blijft draaien, of dat ik dat opnieuw moet installeren...

weet iemand hier meer over?

groet oskar

ik heb op dit moment een demoversie van partition magic, maar ik weet niet of ik hiermee alles kan doen wat ik wil.
Nee, met de demo kun je niets behalve KIJKEN.

het schijnt dat je daarmee je partitie's groter kunt maken, alleen weet ik niet of windows gewoon blijft draaien, of dat ik dat opnieuw moet installeren...
Als je de echte versie hebt, kan Windows gewoon blijven functioneren.

ow.... dat schiet dus niet op:mad: en de echte versie is natuurlijk iets van 80 euri.... dat gaat me te ver.... iemand wat meer verstand van partities maken onder de windows installatie?

Bij mij wel. :)

Je zou ook nog dit tooltje kunnen proberen.
Daar staan ook gratis partitiemanagers op, misschien of dat wat is?

als iemand mij een van die tools aan kan raden oke.... maar ik ga niet zelf van alles proberen... voor het zelfde geld verneuk ik mn hele comp... snappie?

In dat geval zou ik gewoon windows opnieuw installeren.
Je gegeven backuppen, alle partities verwijderen, daarna je schijf opnieuw indelen (dat kan met fdisk of het software programma van veel harde schijf fabrikanten) en daarna windows opnieuw installeren.
Voor jou misschien de kortste klap?

mjah.... ik zat er ook al aan te denken.
als ik gewoon een nieuwe windows xp heb, kan ik dan tijdens die installatie ook meteen de partitie's wijzigen?

Je kan inderdaad tijdens de setup van XP je partities verwijderen en opnieuw aanmaken. Let op, alles wat erop staat ben je dan wel kwijt.

dat geeft niet zo, want ik heb al mn bestanden al naar een externe harddisk gekopieerd.
denk dat ik dat dan maar doe....

ik heb geprobeerd om ranish te bemachtigen, maar dat gaat via die downloadmanager....
en elke keer dat ik ranish daarmee wil downloaden dan stopt ie meteen weer nadat ik hem start.
iemand een idee om dat op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan