HELP ik Word gek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Loki

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Ik heb met Partition magic 8 mijn C-schijf geformateerd.Er stond namelijk Win XP op maar mijn PC was een beetje vervuild dus ik dacht laat ik hem is lekker leeg halen.
Had ik het maar niet gedaan want nu heb ik een groot probleem.Als ik hem opstart mijn Pc geeft hij de melding
NTLDR is missing
press ctrl+alt+delete to restart your PC.

En ik heb de WIN XP cd-rom in erin zitten.Dan had ik verwacht dat hij vanaf de cd-rom zou gaan installeren maar nee hoor ik krijg een foutmeding.

Mijn hardeschijf bestaat uit 4 partities en ik heb alleen de c-schijf geformateerd .Dit moet toch kunnen of niet?

Wie kan mij helpen met dit grootte probleem?
Ik heb nu niks meer doen met dat ding en ik word er gek van.

Geplaatst door Loki
Dan had ik verwacht dat hij vanaf de cd-rom zou gaan installeren maar nee hoor ik krijg een foutmeding.

Wat voor melding?

Staat in het Bios ook dat hij van Cdrom als eerste moet starten? (boot volgorde)

@JKoelman, ik denk dat deze foutmelding bedoeld wordt "NTLDR is missing "

Loki, de meeste programma's moet je nu ook weer opnieuw installeren omdat de registerverwijzingen in Windows weg zijn.

Laatst bewerkt:
ik heb precies t zelfde probleem.....en ik kan wel in de setup komen met de windows cd, maar daar staat nog steeds mijn C: schijf, en het ziet er niet naar uit dat hij geformatteerd is (20003 MB totale grootte, 5000 beschikbaar)

Download Hier de opstart diskettes van XP
Je hebt 6 lege diskettes nodig, let op dat je de juiste versie download je hebt ze voor Home en voor PRO

Als je met de diskettes opstart, wordt de cd/dvd drive herkent, en kan je opstarten met de XP-cd.

groetjes speedtouch

ik kom niet meer in mijn Bios en ik heb die diskettes geprobeert en dan krijg ik een blauw scherm op het einde .Met de medeling dat ik windows niet beschadigd mag worden of zo iets.

kortom het is nog niet opgelost.

Wie kan mij helpen het wel op te lossen.

Heb je wel de juiste opstart diskette's gehaald, als je een XP-cd bezit waar nog geen sp1 opstond, kies dan voor de bovenste download.

groetjes speedtouch

Even een vraagje, had je PM8 onder Win XP geinstalleerd en was dat je enige besturingssysteem? Als je dan de C schijf gaat formatteren gaat dat natuurlijk niet goed. Zelfde als je in de dos-box van Windows de boel probeert te formatteren. Vergelijk het met het afzagen van de poten van je stoel terwijl je er zelf nog op zit. Probeer anders de Ultimate Boot Diskette (voor o.a. XP) te downloaden, vanaf zo'n diskette kun je formatteren, partitioneren en verolgens installeren.

Even een vraagje, had je PM8 onder Win XP geinstalleerd en was dat je enige besturingssysteem? Als je dan de C schijf gaat formatteren gaat dat natuurlijk niet goed

Waarom niet? als ik een proggie ( bijvoorbeeld PM8) installeer en daarna ga ik formatteren heeft dat er toch niks mee te maken?:confused:

Als je enige besturing op C staat kun je C niet formatteren omdat deze op dat moment in gebruik is. Vind het raar dat het met PM wel gelukt is onder windows. Maar ja, het schijnt je toch gelukt te zijn.

Die vergelijking met die stoel en het afzagen van de poten is een mooie vergelijking:D

erbicom heeft het over een Ultimate boot diskette, waar kan ik die vinden voor windows XP Home?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan