HELP....Internet doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ProKiller

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Kan iemand mij helpen? Ik heb een laptop en het maakt niet uit met welke draadloos router verbinding maakt ... De interpagina komt niet tevoorschijn..Terwijl er wel gewoon zeer goed verbinding staat:(

De internet doet het gewoon niet terwijl er wel staat die goeie verbinding heeft :confused:

Als je in dos bijvoorbeeld google.nl probeerd te pingen, wat voor respons krijg je dan?

Dus:
1. Start
2. Uitvoeren
3. type CMD en dan enter
4. type ping google.nl en dan enter

respons?

er staat ping-aanvraag kan host google.nl niet vinden , controleer of de juiste.....

En wat als je in datzelfde scherm ipconfig en dan enter doet?

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding
Verbinding . Dns achtervoegsel
Autoconfiguratie Ip-adres: 169.254.48.185
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:
Ethernet-adapter Lanverbinding

Status van medium : medium ontkoppeld

die 169 ip duidt erop dat windows geen ip heeft verkregen en daarom deze ip insteld. Als je achter een router zit die geen dhcp aan heeft staan moet je je ip handmatig instellen. (in de range van de router)
Vergeet ook niet de router dan als default gateway en als dns in te geven

Ik weet niet of ik nu heel gek zit te zwammen hoor, maar is een ipconfig /renew niet handig om eerst even te proberen? Misschien krijgt hij wel een ip ades

Er is een fout opgetreden bj het verieuwen van deze interface:
Draadloze netwerkverbinding
Kan geen contact met dde DHCP-server maken aanvraag is verlopen. Er kan geen enkele bewerking op lanverbinding worden uitgevoerd als het medium er van niet is aangesloten.

Kan iemand me uitleggen hoe ik stap voor stap handmatig ip adres enzovoorts kan instellen (draadloos verbinding)

Ik zou voor de zekerheid eens testen of je uberhaupt wel internet hebt!!

Gewoon even een draadje van je modem (dus niet van je router) in de netwerkaansluiting van je laptop en kijken of je dan op internet komt.
Wie weet zitten jij en wij van alles te bedenken terwijl er een heel ander probleem is....

Maar er zijn al 2 computers die met dezelfde draadloze verbinding wel werken ik snap niet waarom die zo doet bij deze laptop :confused:

Ik had ooit het probleem dat een laptop met windows '98 steeds zijn DNS instellingen vergat. Dan krijg je ook precies jouw probleem. Gebruik je een stick, een PCMCIA kaartje of heb je ingebouwd wireless?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan