Help!! Internet Explorer geeft problemen bij sommige pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mager

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Sinds kort heb ik problemen met Internet Explorer. Bij sommige adressen geeft hij geen problemen zoals deze site en google. Andere adressen, zoals www.hotmail.com geven een blanco pagina met onderin een gereed melding.
De site van Microsoft geeft geen problemen totdat ik bijvoorbeeld Interntet Explorer wil downloaden om opnieuw te installeren. Als ik op de link klik gebeurt er niets.
Dit probleem heb ik op meerder sites.
Ik heb Internet Explorer al een keer opnieuw geinstalleerd (gedownload via een ander computer) echter zonder resultaat.
Via Spyware Doctor mijn computer diverse keren gescand, zonder resultaat.
Ik heb voor een aantal weken terug wel last gehad van virussen en spyware, echter zover ik weet heb ik alles kunnen verwijderen met Kaspersky en Spyware doctor.
Kan iemand mij verder helpen???

Doe eens (www.hotmail.com als voorbeeld):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=A www.hotmail.com

Dat zou, naast enkele irrelevante informatie, het volgende op moeten leveren:

Name: www.hotmail.aate.nsatc.net
Addresses: 212.162.1.124, 212.162.1.125
Aliases: www.hotmail.com, www.hotmail.com.nsatc.net

Is dat niet het geval (staat er bijv. als internet-adres 127.0.0.1) dan bijvoorbeeld eens kijken in het volgende tekstbestand:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Kijk of je daar misschien een 'omleiding' van www.hotmail.com ziet. Indien gevonden, haal die dan weg.

Is het niet in het hosts bestand te vinden, post dan terug wat het nslookup commando bij je opleverde.

Succes,

Tijs.

Resultaat NSLookup

Hoi Tijs,

Alvast bedankt dat je me wil helpen.

Ik heb bovenstaande geprobeerd. NSLookup leverde ongeveer hetzelfde op als je aangaf, een adres staat er wel dubbel in (zie hieronder).
Een afdruk van het venstertje maken lukt wel, ik kan het echter niet als bijlage bijvoegen omdat de paperclip in mijn editor niet werkt (zelfde oorzaak?).

Daarom maar zo:

Server: speedtouch.lan
Address: 192.168.1.254

Non-authoritative answer:
Name: www.hotmail.aate.nsatc.net
Addresses: 212.162.1.125, 212.162.1.125, 212.162.1.124
Aliases: www.hotmail.com, www.hotmail.com.nsatc.net

Daarnaast kwam ik gisteren nog iets tegen wat niet werkte. Als ik in de verkenner op zoeken druk wordt het venster van de zoekassistent wel geopend en verschijnt het hondje, maar verder blijft het een leeg blauw venster. Heeft dit er misschien ook verband mee.

Groeten Gerard

Dit probleem heb ik ook gehad. Het probleem zat hem bij mij in een DLL die niet geregistreerd was. Voor mensen die weten waar ik het over heb is dit en enorme duw in de goede richting, maar ik heb zelf helaas geen idee meer welke DLL dat was en wat je in Uitvoeren moest invullen om die te registreren. Ik zal er nu even naar zoeken, misschien dat ik het kan vinden.
EDIT: (na nog geen 2 minuten! :D) In uitvoeren invullen, één voor één:
regsvr32 wshom.ocx
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 urlmon.dll

Laatst bewerkt:
Dit probleem heb ik ook gehad. Het probleem zat hem bij mij in een DLL die niet geregistreerd was.[...]

Dit legt dus de 'schuld' van het probleem bij de werking van IE zelf. Dat lijkt hier terecht.

Mocht het registreren van de door Jerrythafast genoemde dll's niet voldoende zijn om de pagina's volledig te openen, dan heb ik nog wel meer van die dll's die geregistreerd kunnen worden.

We horen wel of het voldoende is met genoemde dll's.

Dank aan Jerrythafast voor zijn duw in de goede richting.

Tijs.

Probleem lijkt opgelost!!

:DIk heb de dll's uitgevoerd en het lijkt erop dat alle problemen zijn opgelost. Voor zover ik weet kan ik weer alle pagina's openen en ook in de Verkenner doet mijn zoekassistent het weer en het paperclipje in deze Editor voor het uploden van een bijlage.:D

Hartelijk dank voor jullie adviezen.:thumb::thumb:

Weten jullie misschien ook hoe het komt dat deze dll niet meer geregistreerd waren en mis ik er misschien nog meer??

Groeten Gerard

Kijk even hier (Dial-a-fix). Download het programma, pak het uit in een map ergens en draai het programma.

Rechts kun je dan aangeven dat je Explorer/IE/OE/WMP opnieuw wilt 'registreren'.
Welke DLL's er dan geherregistreerd worden zie je als je er boven hangt met de muis (als je het vinkje Tooltips aan laat staan).

Zie bijlage.

PS: Als je zipfldr.dll ook herregistreert zou het kunnen zijn dat programma's als Winzip/Winrar etc. niet meer met .ZIP bestanden gekoppeld zijn, doe dat dus niet tenzij je zulke aparte ZIPpers niet wilt gebruiken en gewoon de in XP ingebouwde wilt blijven gebruiken.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• dial-a-fix.JPG
    dial-a-fix.JPG
    86,7 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan