Help!! Internet valt steeds weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.

baswiersum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Ik heb hulp nodig met mijn probleem!

Ik heb nu al een paar maanden steeds problemen met mijn internet verbinding. Ik heb dan ineens geen internet meer. dan moet ik weer naar me router lopen en de stekker er uithalen en dan 10 sec wachten en er weer in doen. als internet wegvalt staat er dat ik nog wel gewoon internettoegang heb en programma's zoals bitTorent werkt nog wel kan dan alleen geen gebruik maken van mijn browsers.

Kan iemand mij helpen?

Misschien moet je even proberen af te melden van je netwerk en opnieuw aanmelden, het is vaak moeilijk te zeggen waar het probleem zit, het kan in windows zitten maar natuurlijk ook in de browser. Bij updates van de browser kunnen dit soort dingen wel eens voor komen.

Probeer eens te internetten zonder bittottent, in het verleden gebruikte ik dit programma ook, en die had nog wel eens de neiging om je hele bandbreedte in beslag te nemen ( vaak ook bij amper downloaden ), zodat andere programma's die gebruik maken van internet ( zoals browsers ) bijzonder traag werken of zelfs helemaal geen pagina weergeeft.

Ik heb beide geprobeerd maar werkt niet blijf het probleem houden tot ik de stekker er weer uithaal van de router. wel bedankt voor de snelle reactie! Iets anders dat ik kan proberen?

Misschien als je je router via de software reset? Of zou er misschien toch een kabelbreuk zijn, dit is kleine kans.

Je kan eens zoeken of er recentere firmware voor je router beschikbaar is dan degene die er nu op staat? Misschien helpt dit. Let wel dat een firmware al je instellingen op de router verwijdert. Neem er dus best een backup van of schrijf de instellingen ergens op.
Het zou wel nuttig zijn als we het volgende wisten:
1/ Wat is het merk en type van je router?
2/ Doet het probleem zich zowel draadloos als bedraad voor?
3/ Welke Windows versies draaien er op je pc's/laptops? Zijn alle service packs geïnstalleerd?
4/ Gebruik je recente drivers voor je netwerkadapters?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan