Help, internet verbonden maar werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

quinten282

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Goedenmiddag/avond.

Sinds vandaag heb ik een probleem dat een tijdje geleden ook al bij mij is voorgekomen. Namelijk dat me internet is verbonden, maar me browser en online games werken niet. (Spotify, Skype gek genoeg wel..) de vorige keer ging ik via internetopties > verbindingen > LAN instellingen en dan proxy server uitvinken. Dit keer werkt dat niet, gek genoeg slaat het zich als het ware niet op.. Als ik hem uitvink en dan oke druk en vervolgens ga ik weer terug staat het gewoon nog aangevinkt.. Ik heb ook al meerdere dingen geprobeerd, Port forwarding en heb echt uren op internet / YouTube gezocht maar bij mij werkte maar niets.. Misschien zal ik me viruscanner of firewall moeten verwijderen maar ik weet niet hoe dat moet en of dat wel slim is.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt, Quinten.

Quinten,

Had ik jou niet een tijdje geholpen met een proxy instelling die je zelf had gedaan in de registry? Ging toen over Skype, en die heb ik toen uit de registry verwijderd.
Ik krijg haast het idee dat er nu (weer) zoiets aan de hand is!

Je zou evt. HijackThis kunnen downloaden, die overbrengen naar de probleempc/-laptop, daar draaien via in Verkenner erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" en in de dan gevonden instellingen kijken of er (ergens) een proxy is ingesteld (kan door malware komen, kan ook door jou zelf zijn gedaan (via registry-ingrepen etc.)). Alles uitvinken, (alleen) die proxy-instellingen aanvinken en die dan laten weghalen via "Fix checked".
Herstart je pc/laptop en kijk of het probleem dan weg is.

EDIT: Je vorige posting hieromtrent was deze . Tips die daar genoemd worden (JRT + ADWCleaner) zijn nog steeds nuttig, als de HijackThis instructie van hierboven geen oplossing biedt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Tijs, maar ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Ik zie veel mensen via YouTube die dit uitleggen en dat doen ze volgens CMD en dan typen ze daar in ipconfig. Echter dit werkt niet bij mij (ook andere commands niet) vroeger wel. Er komt te staan: "ipconfig wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand". Het lijkt me dat dit hier aan ligt? Klopt dat want het is best vreemd dat het zomaar niet meer werkt.

Bedankt voor je reactie Tijs, maar ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Ik zie veel mensen via YouTube die dit uitleggen en dat doen ze volgens CMD en dan typen ze daar in ipconfig. Echter dit werkt niet bij mij (ook andere commands niet) vroeger wel. Er komt te staan: "ipconfig wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand". Het lijkt me dat dit hier aan ligt? Klopt dat want het is best vreemd dat het zomaar niet meer werkt.
Hoi Quinten,
misschien dat het inderdaad ergens anders aan ligt maar zou dan als nog de instructies van Dnties volgen.. Het logje die je genereert via HijackThis kan Dnties veel informatie uit ophalen om zo te zien waar daadwerkelijk het probleem ligt!
En waarschijnlijk zullen er dan vanaf dnties kant verdere instructies volgen.

Succes!

Ik kan het niet erop krijgen omdat alle computers hier thuis dit probleem hebben.. Is er echt geen andere mogelijkheid hoe ik dit kan oplossen? Als het moet vraag ik het gewoon een vriend. Maar ik wil eerst kijken of ik niks anders kan proberen.

Dat ipconfig niet werkt is wel kwalijk, maar lijkt me niet direct gerelateerd aan je vraag.

Goed, laten we eerst dat probleem proberen te tackelen (ook al lijkt die niet gerelateerd):
Dat ipconfig probleem zal er waarschijnlijk aan liggen dat C:\Windows\System32 niet in de Path variabele is opgenomen (óf dat je zoveel software hebt geïnstalleerd dat die het Path te lang hebben gemaakt, waardoor C:\Windows\System32 "buiten de boot" valt).
Kun je op de volgende manier checken (een schermafdruk ervan zou al veel duidelijk maken):
Start een CMD-venster
Type daar in en druk op de Enter toets: path

Dat geeft bij mij (rood aangeduid wat "vroeg" in Path moet staan):
path
PATH=C:\Program Files (x86)\Intel\iCLS Client\;C:\Program Files\Intel\iCLS Client\;C:\Program Files (x86)\AMD APP\bin\x86_64;C:\Program Files (x86)\AMD APP\bin\x86;C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static;C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL;C:\ProgramFiles\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IPT;C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL;C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IPT;C:\Program Files (x86)\Universal Extractor;C:\Program Files (x86)\Universal Extractor\bin;C:\Program Files\Microsoft Windows Performance Toolkit\;C:\Windows\idmu\common;C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\110\Tools\Binn\;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\110\Tools\Binn\;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\110\DTS\Binn\;C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\110\Tools\Binn\ManagementStudio\;C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\110\DTS\Binn\

Staat bij jou C:\Windows\System32 ver weg in Path, dan moet je die vooraan zien te zetten. Let op dat elke map met een ; wordt gescheiden door de volgende map.

Kan je doen door:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> c:\windows\system32\control.exe c:\windows\system32\sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Systeemvariabelen -> kies bij de Systeemvariabelen de variabele Path en kies Bewerken.
Doe je aanpassingen en klik zo vaak OK als nodig. Check daarna in een nieuw CMD-venster of je aanpassingen er goed in staan en of alle mappen zijn gescheiden door het ; teken.

Tijs.

Heb je toevallig teamviewer geïnstalleerd staan op het systeem? aangezien de applicaties Skype en Spotify wel werken.

Hoor het graag.

(wel eerst even Dnties stappen uitvoeren hier boven)
:P

Laatst bewerkt:
Ja ik heb TeamViewer toevallig wel ja, ik zal nu de stappen van dnties doen! Bedankt in ieder geval :)

Zie ook in je schermafdruk dat Path nu de aanroep van Minecraft server bevat... :rolleyes:

Om Path weer recht te trekken: Zorg ervoor dat Path nu uitsluitend gaan zijn, incl. de ; tekens:

C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem;C:\WINDOWS\system32\WindowsPowerShell\v1.0;

Zie dat daar de 3 mappen in voorkomen die ik eerder aangaf als essentieel. Natuurlijk moet je eerst wat er nu in staat (die aanroep van Minecraft Server) weghalen en dan de nieuwe tekst er in.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Top! Mn gewone ipconfig werkt weer

Edit: ik heb nu de tips via internet gedaan, dus ipconfig, ping 4.2.2.2, ping google.com en alles werkt. Maar vreemd genoeg kan ik nog steeds niet op internet.. wel met skype verbonden..

Laatst bewerkt:
Doe eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ipconfig /all > ipconf.txt
notepad ipconf.txt

en plak de inhoud van wat er in Kladblok te zien is in je volgende posting. Liefst beperkt tot alleen de informatie van de netwerkverbinding die je gebruikt op die pc/laptop.

Tijs.

Mooi! :)

Nu nog even deze vraag de status "opgelost" geven.

Tijs.

Ik kom er toch nog op terug, ik heb nu namelijk weer een probleem. Ik kan namelijk niet inloggen op steam en league of legends. Ik kan nu wel op internet maar ik kan niet connecten met die servers, waaraan kan dit liggen?

Stel eens vaste DNS-servers in in je IPv4 instellingen, anderen dan die je nu hebt/gebruikt:
8.8.8.8
en
8.8.4.4

Dus niet ergens 4.2.2.2 gebruiken.

Meer hulp heb ik niet, want ik ken/heb geen Steam etc.

Tijs.

Gelukt, ik kom ook net te zien dat IPv6 geen internettoegang heeft. Heeft dit er iets mee te maken? Zo ja hoe los ik dat op?

Edit: als ik naar eigenschappen ga zie ik alleen staan Internet Protocol Versie 6 en 4 (IPv) maar bij andere zie ik er veel meer staan, klopt dat? Want bij mij stonden er vroeger ook meer maar die zijn blijkbaar verwijderd.. misschien dat dit een factor speelt?

Laatst bewerkt:
IPv6 heeft er niets mee te maken. Desnoods vink je het uit.

Tijs.

Aha oke, maar het lijkt dat mn probleem niet opgelost is.. Want nu werkt mn browser en alles weer niet (skype e.d wel) het werkt soms als ik mn pc opnieuw opstart maar na een tijdje werkt het niet meer. Is er een manier om dit voorgoed te fixen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan