Help! internet via router en modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Beste forumleden,

Ik ben de wanhoop bijna nabij, sinds enige dagen tracht ik via een broadband router, van Sweex, en een ethernet modem van Thompson de SpeedTouch 510 het internet op te komen.
Dit met de bedoeling om drie PC's aan elkaar te koppelen.
Maar wat ik ook doe het lukt me niet.
Wel als ik één PC aan het modem hangt (of andersom:))

Wat doe ik fout?:(

Hans

Je doet waarschijnlijk niks fout alleen dubbel.

De Speedtouch is een router en modem in een dus je hebt de sitecom helemaal niet nodig tenzij het te maken heeft met draadloos dan wel je hebt een Speedtouch met 1 aansluitmogelijkheid en je wilt er meer pc's aan hangen maar dan is een switch eenvoudiger.

Dus graag wat meer informatie.

De router had ik nog liggen, en de modem is nieuw (met 1 aansluitmogelijkheid), en is niet draadloos maar gaat via een netwerkkaart, volgens een kennis moest dit wel te doen zijn, maar hij weet nu ook geen oplossing.
Je begrijpt ondertussen wel dat ik van netwerk/router nog niet zoveel verstand heb, vandaar ook mijn wanhoop.
Maar als het makkelijker gaat via een switch (is dit soms een hub?) dan zal ik het op die manier eens proberen, tenzij er iemand een oplossing weet.

Overigens nog bedankt voor je snelle reaktie!

Hans

Even een hub of switch er tussen zetten dan moet het werken.

Ik ben het met upsidaisy eens dat je het dubbelop doet.

Je modem fungeert inderdaad ook als router volgens mij. En 2 kapiteins op 2 schip geeft vaak problemen.
Als je je internet wilt delen zou ik kijken naar een switch/hub.

Jordi

Je kunt het wel draaiende krijgen maar de problemen ontstaan naar alle waarschijnlijkheid toch vroeg of laat met bepaalde activiteiten.

Beter is gewoon heel simpel een switch (hub schijnt iets minder goed te zijn,maar daar lopen de meningen over uiteen)

Kijk anders even of je de Sweex als switch kunt gebruiken,anders zijn er vele mogelijkheden om er een te kopen hetzij nieuw,hetzij tweedehands.

Succes.

Allemaal hartelijk dank voor de hulp.:thumb:
Ik zal het binnenkort eens uit gaan proberen met een switch/hub.

En zo zie je maar weer je bent nooit te oud om wat te leren:)

Hans

Sorry dat ik even reageer , maar als zo'n modem maar 1 aansluitmogelijkheid heeft dan is het toch geen router???
Of snap ik het nou niet goed.:o

Geplaatst door petje11
Sorry dat ik even reageer , maar als zo'n modem maar 1 aansluitmogelijkheid heeft dan is het toch geen router???
Of snap ik het nou niet goed.:o

Of een apparaat zoals in dit geval de Speedtouch nu een of meedere aansluitopties heeft zegt niks omtrent de funcionaliteit.De Speedtouch is een ethernetmodem met ingebouwde routerfunctie en 1 aansluitpunt.
Bij een multi pc modem is alleen een vorm van switch al ingebouwd inhetzelfde systeem.

Aha, op die fiets. Oké weer wat geleerd.:D :thumb:

multimodem speedtouch

Ik heb ook problemen met het speedtouch multimodem aan te sluiten. Via Kpn en planet heb ik geprobeerd er uit te komen. Er wordt gewoon gemeld: er zal wel een probleem met je computer zijn. Kabels zijn gecontroleerd, de netwerkkaart pingt, maar ik kan geen communicatie maken met de 2e computer. Het is net of de speedtouch niet goed aangesloten staat.

bij mij wert een en ander goed Speedtoutch 510 i met daaraan sweex Wireless Broadband Router 11G en een sitcom printerserver alles aan elkaar gekoppeld met 4 pc bedraad en een (laptop) draadloos

op multipc modem (speedtouch510i) was met 4 poorten niet voldoende om een en ander aan te sluiten en wilde ik draadloos op internet en netwerk met de laptop.

in jou geval zo het ook moeten werken.

echter 2 routers aan elkaar koppelen moet je goed weten waar je mee bezig ben dus.

als je broadband router van Sweex meerdere aansluitingen heeft dan kun je deze aan je speedtoutch koppelen zit er een wan poort op dan deze niet gebruiken maar gewoon op een van de lan poorten dan werkt hij als een switch en de overige poorten van de sweeks gebruiken voor je PC-s alleen en dit is waarom het waarscijnlijk niet goed gaat ze moeten wel in de zelfde PI range vallen standaard staat de 510 op IP adres 10.0.0.138 zet dus de Sweex op 10.0.0.139 en zet op je pc dhcp server aan dan krijgt hij er vanzelf een IP adres van de router die nu als switch werkt.

lees anders even de gebruikshandleidingen van bijde apparaten door van sweex zijn ze er op internet.

Oeps vergeten de vraag te sluiten:o
Bij deze, heb inmiddels een switch gekocht en alles werkt naar behoren:thumb:
Iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd nog bedankt, de reaktie van rob.rub kwam iets te laat had namelijk al een switch gekocht, anders had ik het zeker uitgeprobeerd!

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan