Help! Invalid system disk na formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keunes

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Hallo allemaal,
volgens mij zit ik met een behoorlijk probleem.
Ik heb namelijk een laptop waar Windows 98 op stond, die een beetje vol met rommel zat.
Toen heb ik wat lopen klooien, en uiteindelijk moest bij elke keer opstarten aangeven hoe ik wilde opstarten (veilige modus, dos en nog wat opties en combi's).
Toen heb ik 'm half perongeluk geformatteerd. :o Er was maar 1 schijf/partitie en die is nu helemaal leeg.
Als ik 'm nu opstart geeft'ie de volgende melding: "Invalid system disk. Replace the disk, and then press any key." De windows-installatie-cd geprobeerd; niks. Idem met de verschillende opstartdiskettes (allemaal van windows 98, maar op verschillende momenten gemaakt).
Valt er nog iets te repareren, of is de enige optie grof vuil?

Groet,
Keunes

Hoe heb je hem dan geformateerd?

Als je een windows98SE opstartflop hebt, met cd ondersteuning, en je toetst fdisk in, en kijkt dan daar de partities? wat zie je dan?

Als ik dit lees dan denk ik dat je opnieuw moet (laten) installeren.

Ik weet het niet meer zeker, maar op een gegeven moment startte ik 'm op en omdat'ie altijd vraagt hoe'ie op moet starten, probeerde ik een keer met DOS geloof ik en kon ik iets intypen. Toen typte ik format in (geen parameter oid), toen format c (ongeldig) en toen c:
Toen ging'ie dus formatteren.

Ik weet niet of m'n flop cd-ondersteuning heeft. En ik kon ook niets intoetsen.

...

Inmiddels heb ik 'm weer opgestart. Met F2 [enter Setup] de algemene instellingen naar standaard gezet, en nou pakt'ie m'n opstartdiskette wel! :D
Ik kan nu opstarten met of zonder CD-ROM support.
Ik ben met behulp van deze sites aan de slag gegaan, en nou doet'ie het weer helemaal!
http://www.computerfeeling.nl/pages/fdiskalgemeen.asp
http://www.computerfeeling.nl/pages/install win98_me.asp
en een artikel van helpmij.nl (kan hem niet meer vinden).

Probleem is dus opgelost. :D
Heel erg bedankt voor de reacties! :thumb:
Groet,
Keunes

lol

je moet de windows 98 tweede iditie er in doen en dan windows er op nieuw opzetten ik heb het zelfde probleem gehad maar dan met een pc en ik heb het er ook op nieuw op gezet en het werkte maar als ik jou was zou ik er nu windows xp of fista op zetten dat is veel mooier

je moet de windows 98 tweede iditie er in doen en dan windows er op nieuw opzetten ik heb het zelfde probleem gehad maar dan met een pc en ik heb het er ook op nieuw op gezet en het werkte maar als ik jou was zou ik er nu windows xp of fista op zetten dat is veel mooier

Als je het had gelezen, zag je dat het al was opgelost.:confused:
En hij maakt toch echt zelf wel uit, wat hij erop wil zetten, hoor.

opgelost en we gaan toch verder......dan ga ik de sloten mijnheer maar eens opzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan