HELP!! iomelding AC Ryan Playon hd 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

tisje7

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Hallo,

Ik heb een AC Ryan Playon hd 2, 500 gb.
Deze mediaspeler gebruik ik alleen om films mee te kijken of muziek te luisteren.
Hij is ook niet verbonden met een netwerk.

Nu zat ik zondag een film te kijken en ineens kreeg ik een io melding.
Hierop volgde de melding dat de harde schijf geformatteerd moest worden.
Dit heb ik niet gedaan.
De mediaspeler uitgezet en toen ik hem weer aandeed kon ik al mijn bestanden niet meer zien.

De mediaspeler aan de laptop gekoppeld en daar zag ik alle bestanden,
alles gekopieerd naar een externe harde schijf.

De volgende morgen de mediaspeler aangezet en ik zag alles weer. Kon zelfs dezelfde film zonder problemen of meldingen afkijken.
'S avonds een andere film willen kijken en ineens weer die io melding.
Nu wel de harde schijf geformatteerd. Alles was weg?!?!
Ik zag niks meer toen ik de mediaspeler aandeed.
De film op een usbstick gezet en zonder problemen via de mediaspeler kunnen kijken.

Vanmorgen de mediaspeler aangezet en alle bestanden stonden er weer op!?!?!?!, terwijl ik gisteravond de schijf had geformatteerd.
Erg vreemd. Een film uitgezocht en gaan kijken, weer die io melding, weer een keuze om te formatteren, nu niet gedaan, film op usb en kijken zonder problemen.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn en vooral HOE ik het op kan lossen.

Ik ben niet zo heel handig met computers enzo dus heel graag eventuele oplossingen in Jip en Janneke taal!

Alvast bedankt en groetjes Tis

Laatst bewerkt:
Hang hem inderdaad aan je laptop en laat een disk repair uitvoeren.
Dus aansluiten, rechts klikken, Eigenschappen, tabblad Extra en dan Controleren.
Laat evt. fouten automatisch repareren.
Dan denk ik dat je er vanaf bent.

Ik heb zelf ook de AC Ryan Playon HD2 en doe dat af en toe omdat de systeemsoftware van de AC Ryan niet helemaal lekker omgaat met het bestands systeem.
Dat ligt aan een probleem in de Realtek chip waar AC Ryan zelf dus niets aan kan doen.

Verder is het een magnifiek apparaat :D

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb hem nu aan de laptop hangen.
Duurde even voordat hij gevonden was. Kreeg de melding kan het niet lezen moet geformatteerd worden.
Heb ik niet gedaan...eigenschappen en controle....kreeg de melding: kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat er geen toegang tot de schijf is.
Als ik de schijf wil openen krijg ik de melding de schijf moet worden geformatteerd voordat deze gebruikt kan worden. EN
E:/ is niet toegankelijk, gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) en dan kan ik op oke drukken.

Geen flauw idee wat dit allemaal betekent!

Dan is hij inderdaad verder heen dan schijfcontrole op kan lossen.
Ik zou zo helaas ook niet weten wat je dan nog kunt doen zonder hem te formatteren.
En zijn goede schijfcontrole programma's die daar misschien mee overweg kunnen.
Maar even afwachten of iemand zich meldt die daar een goede voor weet.

In elk geval bedankt voor je hulp. Nu maar afwachten of iemand een goed proggie heeft voor een schijfcontrole???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan