Help...kan geen updates meer updaten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaLisa

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Hallo, Ik heb wederom een probleem, de updates van Avast lukken ineens niet meer, ik krijg deze steeds mededeling: Kan niet aanmelden op download2.avast.com..... en soortgelijke.
Voordat ik die mededeling te zien kijg, krijg ik eerst (een paar keer per dag) een beangstigend rood venster venster van Avast te zien, met daarin dat er een fout met het updaten heeft plaatsgevonden.

De updates zijn altijd goed gegaan.

Het zou met Zone Alarm te maken kunnen hebben, dat heb ik er nog niet zolang opzitten (had eerst Sygate, maar die was ineens weg ), ik heb in het begin Z.A toestemming gegeven om Avast+ updates door te laten, dus ik weet niet wat ik nu nog moet doen. Misschien heeft het wel niks met Z.A te maken...

Ik heb Avast gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, nog steeds hetzelfde probleem+ dat ik Avast niet meer aan de "praat" krijg. Avast staat dus uit.

Ik heb vervolgens Antivir gedownload, dat gaat allemaal goed, BEHALVE weer de updates.
Ik heb het idee dat het met settings ergens te maken heeft, maar ik heb geen enkel idee waar en hoe..en waarom dat nu ineens gebeurd.

)probeerde vandaaag ook Java te updaten maar dat ging ook al niet: ..settings of your system in your windows control panel, check under int.connections to make sure the settings and proxy information are correct..... ik weet niet of en wat ik moet veranderen.

Ik wacht en hoop op antwoord, alvast bedankt,

Lisa.

Ik heb Win. ME

Laatst bewerkt:
Als je zo makkelijk wisselt van programma's die met je veiligheid te maken hebben kun je er op wachten dat ze de fout ingaan.
Zorg eerst maar eens dat je van al die oude programmaresten afkomt.
Ga offline en verwijder ook Avast. Laat Zone Alarm maar staan.

Neem een registercleaner en verwijder zorgvuldig alles wat met al die programma's te maken heeft.

Ben je wel eens in je register bezig geweest? Het kan nog schoner maar dan moet je wel secuur werken.

Download ook Ewido (anti trojan programma) via Google.
Trojans willen je ook nog wel een plat leggen wat sites van virusscanners en Windows betreft.

Laatst bewerkt:
Wat gebeurd er als je zonealarm uitzet?
Heb je ook eens gekeken in zonealarm zelf of je programma's ook daadwerkelijk toestemming krijgen ?

Ik wissel eigenlijk nooit van programma, zomaar, Sygate was ineens "weg" en ik heb toen Zone Alarm genomen ik moest wel iets anders nemen.
Avast heeft het altijd prima gedaan, updates etc, en ik heb verschillende keren "tests" uitgevoerd om de veiligheid te controleren, die was goed...Tot een paar dagen geleden gaat het dus steeds mis met de updates, dus gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd (dat gaat allemaal goed) tot dat ik wilde updaten.....

Ik probeerde dan maar een ander virusprogramma, beter dacht ik dan helemaal geen, maar deze werkt OOK niet qua updates.

Avast verwijderen en welke registercleaner is goed? Daar moet ik voor online zijn toch?

''Sygate was ineens "weg" , ik denk dat het probleem daar zit kijk eens bij software of sygate er nog tussen staat

Avast verwijderen en welke registercleaner is goed? Daar moet ik voor online zijn toch?
Als je een registercleaner in huis hebt niet, dan kun je gewoon offline.
Download cCleaner eens hier.

Ik wil niet te vroeg juichen...maar het probleem zat hem toch in Sygate, ik dacht dat ik hem al verwijderd had, maar hij stond er dus nog in. Ik heb Antivir verwijderd en Avast heeft alweer netjes de laatste update te pakken.

Heel erg bedankt!!!

Ik ga de cCleaner zeker nog downloaden, ik kwam die al eerder vandaag tegen toen ik op zoek was naar een oplossing, maar wilde toen eerst zo gauw mogelijk een ge-update anti-virusprogramma.

Het lag dus niet aan Zone Alarm gelukkig.

Nogmaals bedankt voor de super snelle hulp en tips.

Lisa.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan