Help kan Sitecom WL-535 ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buster1

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Wie kan mij helpen?

Ik kan mijn software cd van sitecom niet openen op mijn pc, als ik de cd in de pc doe loopt hij vast. Als ik de pc opnieuw opstart en de cd handmatig wil actieveren dan geeft hij het volgende aan: kan file:///E:/PnPUI/scripts/blank2.html niet vinden. Controleer het pad of het internetadres. Wat moet ik doen??

Alvast bedankt Buster

Hallo Buster1.

In principe heb je de cd niet nodig voor het instaleren van de router. Sluit de router met 1 van de lan aansluiting, aan op de computer. Zorg er voor dat de tcp/ip eigenschappen van de netwerkkaart ingesteld zijn op "automatisch ip adres verkrijgen". Zoals hieronder aangegeven.

tcpipauto.jpg

Daarna kun je inloggen op de router met het volgende url: http://192.168.0.1.
Doorloop de instalatie wizard, en dan werkt die al. Hier vind je nog een korte handleiding.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Buster1.

Ja wat ik beschreef geld ook voor gebruik met chello. Alleen moet je het MAC adres van de pc die oorspronkelijk verbonden was met het modem, Ingeven in de router (Clonen).
Het mac adres van de netwerkkaart vind je als volgd:

Ga naar "Start".
Ga naar "Uitvoeren" en type daar in "CMD" en druk op "OK", type dan "ipconfig /all" (zonder de "").
Je ziet dan het volgende:

macadres.jpg

Het MAC adres staat vermeld onder Fysiek adres.

Groetjes Erik Rothuis

Kan iets niet vinden

Beste Erik,

U vertelde mij het volgende:

Hallo Buster1.

In principe heb je de cd niet nodig voor het instaleren van de router. Sluit de router met 1 van de lan aansluiting, aan op de computer. Zorg er voor dat de tcp/ip eigenschappen van de netwerkkaart ingesteld zijn op "automatisch ip adres verkrijgen". Zoals hieronder aangegeven.

Daarna kun je inloggen op de router met het volgende url: http://192.168.0.1.
Doorloop de instalatie wizard, en dan werkt die al. Hier vind je nog een korte handleiding.

Groetjes Erik Rothuis
===================
Maar kan deze eigenschappen niet vinden, Hoe kom ik hier in??

MVG Arie

Ik heb verbinding, volgende vraag??

De verbinding doet het via de utp-kabel, maar nu heb ik nog een vraag?
Hoe kan ik mijn laptop configureren met de router? Draadloos? Er zit een interne draadlose verbinding in.

Alvast bedankt,

groetjes Arie

Hallo Buster1.

Ga naar "Configuratie scherm", en vervolgens "Netwerkverbindingen".
Zorg ervoor dat de draadloze netwerkkaart is ingeschakeld.

wifion-off.jpg

De linker kaart in de afbeelding is uitgeschakeld en de rechter aan. Klik rechts op de verbinding als die is uitgeschakeld, en kies "Inschakelen".

wifi-inschakelen.jpg

Daarna klik nogmaals rechts op de verbinding en kies "Beschikbare draadloze netwerken weergeven".

draadloze_netwerkverbindingen.jpg

Dubbelklik op de verbinding van je sitecom router om verbinding te maken.

Groetjes Erik Rothuis

Beste Erik,

Bij netwerkverbindingen geeft hij afbeelding 1 een rood kruis aan tussen het slotje, wat is dit?

Groetjes Arie

Laatst bewerkt:
Dat er geen verbindig is dus de volgende stap volgen om verbindig te maken, zoals aangegeven in de vorige post.

Beste Erik,

Moet ik op de nieuwe laptop ook het mac adres veranderen? ik kan hem namelijk wel opvragen via üitvoeren" maar hoe moet ik deze veranderen of waar moet ik hem invoeren?

Groetjes Arie

Nee alleen het mac adres van de pc die oorsprokelijk aan het kabelmodem was aangesloten moet je ingeven in de router. Dus aan de laptop hoef je niets aan te doen.

Beste Erik,

Ik heb alle onderdelen uitgevoerd zoals jij zij ik denk echter waar het proleem zitdat is of bij het MAC adres of bij de netwerkkaart? De Netwerkkaart is van het merk en mode: RALINK WIRELESS LAN CARD V2 ik weet niet of het hier aan ligt maar het lukt me niet om de laptop online te krijgen? Of moet ik eerst online gaan en instellen met de bij de router geleverde wireless USB stick?

Groetjes Arie

Maar hoe moet ik die in de router aanpassen? moet dat via de software?

Groetjes Arie:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eerst even of je op internet kunt met de pc die via kabel is aangesloten met de router. Als dat werkt kun je verder gaan de draadloze verbinding te maken.

Ik zit al ruim een uur via de router op internet via utp-kabel? dus ik weet het niet meer

Groetjes Arie

Nu dan de stappen uitvoeren op de laptop zoals beschreven in de post van 20:57.

hoi weet iemand hier hoe je in moet loggen op een sitecom router?
Welkom op Helpmij. :)

Heb je al in in de handleiding gezocht? Of op de website van Sitecom?
En je zit een vraag te stellen in een vraag van iemand anders, dat is niet gebruikelijk op Helpmij, zou je daar even om willen denken?
Gebruik anders even de zoekfunctie van het forum of start zelf een vraag, mocht je er niet uitkomen.
En mocht je hetzelfde type hebben als topic starter, wordt het antwoord in het begin al gegeven. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan