Help Keuze uit 2 Systemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjefdewidt

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Goedemiddag,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te gaan kopen. Hij is bedoeld voor school, veel downloaden en het spelen van games. Nu heb ik bij mycom 2 systemen gezien van dezelfde prijs namelijk: € 650,-. Nu wil ik van deze 2 systemen graag weten wat het beste is om te nemen tegen dezelfde prijs.

De videokaart hoeft niet meegeteld te worden omdat ik al een goede heb gekocht.
Beide systemen hebben windows vista premium.

De 2 systemen zijn:
Processor Intel® Core™ 2 Duo E6750
Cache (L1) 64 KB
Cache (L2) 4 MB
Front Side Bus 1333 MHz
Type geheugen DDR2 PC-5300 (Dual Channel)
Geheugen 2 GB
Geheugensnelheid 533 MHz
Harde schijf 320 GB
Interface (harde schijf) Serial ATA-300 (SATA-2)
Optische drive 18x Double Layer DVD±ReWriter
2e optische drive Optioneel
Geheugenkaartlezer 16-in-1

Systeem 2:
Processor AMD® Athlon™ 64 X2 6000+
Cache (L1) 256 KB
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 2000 MHz
Type geheugen DDR2 PC-4200 (Dual Channel)
Geheugen 2 GB
Geheugensnelheid 533 MHz
Harde schijf 500 GB
Interface (harde schijf) Serial ATA-300 (SATA-2)
Optische drive 18x Double Layer DVD±ReWriter
2e optische drive 16-speed DVD-Rom speler
Geheugenkaartlezer 16-in-1

Het verschil in harde schrijf ruimte en een dvd speler snap ik zo ook wel, maar als jullie mochten kiezen voor welke ga je dan? En vinden jullie de prijs sowieso wel redelijk? Ik denk namelijk van wel.

Bedankt,

Laatst bewerkt:
Die keuze is m.i. heel simpel: de Intel scoort in bijna alle benchmarks 95% beter dan de AMD, dus voor de volle 100% de Intel als je voor prestaties gaat.

Ik ga 2 sheets bijvoegen, hier komt de 1e:

...... en dit is nummer 2:

Zoals je ziet zijn de benchmarks van de Intel superieur aan die van Intel. Daarnaast verbruikt de Intel veel minder stroom (wordt dus ook minder warm) dan de AMD.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 30
  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt door een moderator:
...... en dit is nummer 2:

Zoals je ziet zijn de benchmarks van de Intel superieur aan die van Intel. Daarnaast verbruikt de Intel veel minder stroom (wordt dus ook minder warm) dan de AMD.

Hey Pasja,

Alvast bedankt voor de bijlage! Hoe denk je over de prijs van het systeem?

MvG,

Dan zou ik een systeem bij elkaar moeten klikken bij een concurrent. Lijkt mij echter niet nodig want Mycom heeft best wel redelijke prijzen. Enige waar ik een beetje tegenaan hik is de geheugensnelheid. Als je kiest voor een snelle dualcore dan zou een geheugen dat draait op 800 Mhz, of in ieder geval 667 Mhz, wellicht logischer zijn.
Ik bedoel niet dat je het moet laten v.w.b. die snelheid, maar er moet kennelijk ergens op worden bezuinigd.

Daarnaast, maar dat had je zelf al gezien, zijn de "randapparaten" van het AMD systeem iets rianter: extra optische drive, grotere hdd.

Je kunt je afvragen of je de betere prestaties van de Intel echt wil hebben, of dat je genoegen neemt met de iets mindere van de AMD, met daarentegen iets leukere randopties zoals die grotere hdd en extra drive.

[edit] de keuze van processors vind ik bij Mycom ietwat magertjes. Heb je ook al even bij Alternate, Paradigit en dat soort bedrijven rondgeneusd en iets soortgelijks bij elkaar geklikt? [end edit]

Laatst bewerkt:
Mijn mening ik vind het hellemaal nix :confused: voor 650 euro kun je veel beters krijgen !
Laat zelf een pc in elkaar zetten ! Stukken beter !

Mijn mening ik vind het hellemaal nix :confused: voor 650 euro kun je veel beters krijgen !
Laat zelf een pc in elkaar zetten ! Stukken beter !

Jantje: of iemand bouwt ZELF z'n pc of iemand LAAT 'm in elkaar zetten, maar

"LAAT ZELF een pc in elkaar zetten....."

is godsonmogelijk.

.............enne, zomaar wat roepen is niet zo zinvol. Wellicht heb je hartstikke gelijk met je opmerking, maar onderbouw 'm met een of meerdere voorbeelden, dan heeft TS er tenminste iets aan.

Laatst bewerkt:
sorry,

het was goed bedoeld van mij hoor. Ik probeer hier nu ook iedereen te helpen want jullie hebben mij ook geholpen ;)

Maar goed wat vind je van deze pc ik heb 'm voor jou eventjes in elkaar gezet. Aangezien je al een videokaart hebt heb ik die er niet bijgedaan.

Pc in elkaar gezet.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben niet boos, maar ik "hang al een poosje rond" op de Helpmij en zie regelmatig antwoorden voorbij komen die qua zinnigheid naar mijn bescheiden mening iets minder toevoegen aan de probleemoplossing / advisering en daar vond ik de jouwe toe behoren. (Maar dat is mijn mening, dat hoeft niet persé de juiste te zijn)

Ok,

Maar wat vind je zelf er van de pc die ik voor hem in elkaar heb gezet ? ik vind dat hij beter zoiets kan nemen, want er zit een quadcore op een goede moederbord snellere geheugen en ten slotte betere voeding.

Kijk, da's nu precies wat ik bedoel! Dat is een uiterst zinvol antwoord / suggestie : het systeem dat je hebt samengesteld.
Idd. ik denk dat je met het door jou bij elkaar geklikte systeem (veel) meer waar voor je geld krijgt.

Kijk, da's nu precies wat ik bedoel! Dat is een uiterst zinvol antwoord / suggestie : het systeem dat je hebt samengesteld.
Idd. ik denk dat je met het door jou bij elkaar geklikte systeem (veel) meer waar voor je geld krijgt.

Tnx, Ik moet zelf ook nog veel leren. Ik weet alleen de basis dingen

Dat is wat ik bedoelde hij kan beter zoiets nemen krijgt die Veel en veel meer waard voor z'n geld.

Hey,

Alvast bedankt voor de reacties en ga zeker even goed nadenken over het voorgebouwde systeem of dat ik zelf een ga samenstellen!

MvG,

Waabij nog komt dat het het zelf samengestelde systeem ook door de leverancier in elkaar kan laten zetten, kost weinig, hoef je zelf niets te doen dus wordt het eigenlijk ook een kant-en-klare PC, alleen met onderdelen die je zelf hebt uitgekozen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan