Help. koelblok vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyw

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
goedendag,

ik ben de pc van mijn ouders aan het schoonmaken en het volgende gebeurde, ik wilde de ventilator eraf halen, maar ik is lomp!!!

ik trok het koelblok er ook af. inclusief processor dus. nu heb ik de houder daarvan ook gesloopt. maar ik kan nergens zo'n houder kopen/vinden.

de houder is er nog 1 met 2 van die beugeltjes...

iemand een idee waar ik die nog krijgen kan. vrees dat lijmen niet echt werken gaat...

ik woon in omgeving winterswijk

Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees en goed begrijp is nu de socket stuk, deze kun je niet zomaar vervangen.
socket370_l.jpg

nee dies nog heel. het zwarte plastic ding eromheen. waar het koelblok opzit

Hoi !

Pootjes van de processor niet beschadigd ?

M'n glazen bol is weer es stuk, dus weet ik niet welke houder je zoekt voor welke processor: socket A, P4 socket 478, socket 939.......

Mogelijk zoek je een houder voor P4 socket 478-koeler, die heb ik misschien nog wel liggen.

Maar: weet je zeker hoe je alles weer in elkaar moet zetten, heb je koelpasta in voorraad, etc. ?

Zo nee: vraag even hulp van een plaatselijke PC-boer, want zoniet kan het je veel geld gaan kosten !

Greetz,

Harry.

pootjes niet beschadigd volgens mij. even getest en pc werkt nog gewoon.

verder is het volgens mij niks anders dan oude koelpasta verwijderen, nieuwe erop en vastzetten.... in bijlage foto

Bijlagen

• Afb055.jpg
    Afb055.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 42
Hoi !

Ja, is een P4-socket 478 bracket !

Heb ik waarschijnlijk nog wel liggen, maar TNT vraagt alleen al 6,70 euri's voor het opsturen.

Kijk even of er niemand in de buurt is met iets dergelijks.

Greetz,

Harry.

Is zeker een oude 478 bracket dan Harry? Ik had een hele andere voor dezelfde socket.
yhst-90432262887525_2058_158932216

Hoi !

Ja, die zijn er ook; ik heb hier een van Dell die er nog iets anders uitziet, maar naar mijn ervaring zijn de maten altijd hetzelfde; tenminste: de aansluiting op het mobo.

Of iedere bracket met iedere koeler werkt......zou moeten, maar meestal plaatste ik een bracket met bijbehorende koeler, dus geen 100 % zekerheid daarover.

Greetz,

Harry.

mmja. nouja geen enkele computerwinkel heeft die dingen tegenwoordig op voorraad. wel 1tje alleen de bracket, maar het blok past er dan niet op. wordt morgen teruggebeld over een complete set. dat met die beugels is typisch voor dat type aldi pc.

alleen de bracket ga ik het dus niet meer redden.....

Hoi !

Daar was ik dus al bang voor.....zie m'n vorige post.

Greetz,

Harry.

nou het is gelukt hoor. de computerzaak die precies wist wat ik gesloopt had, had er nog 1tje verstop liggen. opgehaald opgezet en klaar.

temperatuur zit nu rond de 40 tot 45 graden. das normaal toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan