Help! kraak met M-Audio firewire 410

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwindeisting

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hoi Allemaal,

van het weekend heb ik een M-Audio FW410 gekocht (externe firewire kaart) in combinatie met protools M-powered 7.1. Deze kaart heb ik aangesloten en tot mijn verbazing komt er allemaal kraak en ruis uit de kaart. Vooral als ik met mijn computer aan het internetten ben en ik meer CPU nodig heb kraakt het verschikkelijk. hier kan ik niet mee werken natuurlijk. Ik heb de laatste driver al geinstalleerd van de m-audio site. heb mijn computer helemaal opnieuw opgebouwd om oude drivers te deleten, heb mijn creative kaart eruit gehaald en onboard audio afgezet. Kortom de FW410 is de enige geluidskaart. Dit zijn de specs van mijn PC

- AMD Athlon 3800+ dual core processor
- Windows XP home SP2
- 1024 MB geheugen
- Geforce videokaart

Toen ik de FW410 bij mijn pa installeerde deed hij het wel ineens vlekkeloos! deze heeft een veel tragere computer dan ik met een single core processor en XP proffesional.
De buffersize veranderen haalt niet uit, zowel als bij het minimum, 64 samples, als bij het maximum, 2024 samples kraakt het en stoort het.

Kan het mischien liggen aan de AMD dualcore hotfix driver die geinstalleerd moet worden??

Ik hoop dat iemand me kan helpen want heb echt alles wat ik weet al geprobeerd!

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
heb je ook een ander pci slot gepobeerd meestal stoor geluids kaarten als je er nog,
te dicht bij de netwerk kaarten zet.
beste is helemaal beneden in het laaste pci slot.
het kan ook een irq probleem zijn die niet zo graag woord gedeeld.

heb je ook een ander pci slot gepobeerd meestal stoor geluids kaarten als je er nog,
te dicht bij de netwerk kaarten zet.
beste is helemaal beneden in het laaste pci slot.
het kan ook een irq probleem zijn die niet zo graag woord gedeeld.

dit wordt lastig, want het is een externe kaart en geen PCI kaart. De PCI kaarten die er nu inzitten zijn een tv tuner, geforce kaart en de moederbord uitgang. maar dat heeft er denk ik verder niets mee te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan