Help krijg win niet meer geinstalleerd na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SweetWen

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hallo! Ik heb een probleem! Naar aanleiding van telkens weer terugkerende foutmeldingen in .dll bestanden, koos ik ervoor om mijn computer eens te formateren. Toen ik dit wilde doen in MsDos, kreeg ik weinig respons. Kwam niet verder dan de map c:windows Kon wel op mijn A, D of E komen, maar helaas niet gewoon in C. Na het besluit om op deze site hulp te zoeken, heb ik een heel duidelijk artikel gevonden, dankzij Guus ABC

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=177160

Na het commando format c/u kon ik eindelijk beginnen met formateren. Doordat ik blij was eindelijk te kunnen formateren, zat ik niet helemaal op te letten bij het aanmaken van partities. Hier heb ik dus [N] gedaan...heel dom, maar ik dacht, heb toch al meerdere schijven? Het gevolg is nu dat mijn computer de opstartdiskette niet meer pakt en dus ook niet kan opstarten met cd-rom ondersteuning! HELP!! Wat kan ik hieraan doen??? Ik werk met besturingssysteem Win 98 SE.

Alvast bedankt!!!

de opstart diskette heeft niks met je c: schijf te maken dus die moet gewoon op kunnen starten.
Probeer anders de ultimate opstart disk ,uit deze link bij download sectie te vinden.http://go.to/wintips

Zelfs met die opstartdiskette doet hij het niet. Krijg weer elke keer de melding "ongeldige systeemdiskette. Vervang de diskette, en druk op een toets". Ik heb net nog meerdere functies geprobeerd. Zo heb ik bv in mijn bios bij de optie "advanced" the first device aangepast, heb hem op cd-rom gezet en weer op hard drive, niks als resultaat. Ook heb ik geprobeerd bij de optie "boot" om andere defaults te proberen. Dit is mij in het verleden nog wel een keer gelukt namelijk! Hierna heb ik wel andere meldingen gekregen, zoals verwijder "schijf of medium en druk een toets" vervolgens krijg ik daarna weer "ongeldige systeemdiskette"....blabla Ik weet het nu echt niet meer...blijkbaar pakt hij dus geen diskette en geen cd-rom en ook mijn harde schijf niet! Wat nu...?!! Iemand enig idee???? :confused:

als je van diskette wil starten moet de boot volgorde in het bios a: c: staan,en dat bestand (wat je van wintips hebt afgehaal) moet je van harddisk starten en dan maakt ie een diskette aan,en daar start je mee op.

Ik heb het tussendoor geprobeerd met de originele opstartdiskette en dit is wel gelukt! alleen nu heb ik dus WEER problemen. Eerst al problemen met spyware doctor die ik er vervolgens weer af gehaald heb, niks meer aan de hand. Maar nu heb ik elke keer de ene na de andere fatale uitzondering. Wanneer ik weer terugkeer naar mijn gewone scherm, en het blauwe scherm verlaat, krijg ik vaak errors in internet. Als ik dan bij detail kijk, is het weer een fout in KERNEL32.DLL Wat kan hier nou de oorzaak van zijn? Want heb wel heeel erg vaak .dll fouten. Ik weet ook echt niet meer wat ik er aan kan doen en overweeg nog eerder om maar weer een nieuwe comp te kopen of windows XP te installeren???

ps. kreeg in mijn bios ook de optie voor diskette niet ingesteld, kon hem nergens vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan