Help Lan werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mikaa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikaa

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
hallo ik heb nu een computer waarvan de lan cabel niet werkt ik kan de kabel er wel in doen en hij geeft het ook aan dat hij hem vind maar ze internet doet het niet.
een lankaart heb ik ook al geprobeerd maar werkte de hele pc nie meer.
het is een msi moederbord en ik heb denk ik drivers nodig zodat het werkt als iemand tips heeft of me kan vertellen wat ik kan doen zou ik daar heel blij mee zijn :o

Alvast Bedankt !

Mikaa

hallo ik heb nu een computer waarvan de lan cabel niet werkt ik kan de kabel er wel in doen en hij geeft het ook aan dat hij hem vind maar ze internet doet het niet.
een lankaart heb ik ook al geprobeerd maar werkte de hele pc nie meer.
het is een msi moederbord en ik heb denk ik drivers nodig zodat het werkt als iemand tips heeft of me kan vertellen wat ik kan doen zou ik daar heel blij mee zijn :o

Alvast Bedankt !

Mikaa

Om te beginnen zou wat meer informatie handig zijn:
  • Is deze computer verbonden met een LAN (een lokaal netwerk)
  • Zoja, werkt het netwerk wel maar het internet niet, of werkt het beiden niet?
  • Welk moederbord heb je (zodat iemand kan kijken welke drivers je nodig hebt)
  • Krijg je foutmeldingen oid, en zoja: welke?
  • Welk besturingssysteem heb je?

Zodra ik meer weet kan ik ook kijken of ik een oplossing kan verzinnen :thumb:

ja de comp is verbonden met een lan
op deze oudere comp werkt hij als een speer maar op die nieuwe van mij niet
een MSI kan je me miss vertellen waar ik dat type kan vinden want ik kan het niet vinden
hij geeft aan dat hij de pagina niet kan worden weergeven zoals waneer je de lan kabel eruit haalt
en windows XP SP1 heb nog niet kunnen updaten

bedankt voor de reactie :thumb:

ja de comp is verbonden met een lan
op deze oudere comp werkt hij als een speer maar op die nieuwe van mij niet
een MSI kan je me miss vertellen waar ik dat type kan vinden want ik kan het niet vinden
hij geeft aan dat hij de pagina niet kan worden weergeven zoals waneer je de lan kabel eruit haalt
en windows XP SP1 heb nog niet kunnen updaten

bedankt voor de reactie :thumb:

Om uit te vinden welke netwerkkaart je hebt:
Rechtermuisknop deze computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer
Daar zoeken naar Netwerkadapters, en daar staat dan je type netwerkkaart. (zie ook bijgevoegde screenshot).
Je zou ook kunnen kijken in de boekjes oid die je bij je computer gekregen hebt, maar deze heb je misschien niet meer.

Wat je verder even moet controleren: Werkt je netwerkkabel?
Dit controleer je door te kijken of het lampje (die van je netwerkkaart, meestal zit die in het gat waar je je kabel insteekt) brand.
En als je je kabel er in steekt, geeft windows dan een tekstballonnetje rechtsonderaan? (zo'n gele popup)

Heb je wel netwerk? Dit probeer je door te pingen naar een van je andere computers of naar je router. (Het ip van je andere computers kun je achterhalen door op de computer die het wel doet het Windowstoets+r > cmd > ipconfig uit te voeren. Vervolgens doe je op de computer die het niet doet Windowstoets+R > cmd > ping[spatie][ip van werkzame computer]

Laat me weten hoe ver je gekomen bent!
Suc6 :) en als ik niet duidelijk ben geweest, vraag het gerust ;)

Bijlagen

• screenshot_apparaatbeheer.png
    screenshot_apparaatbeheer.png
    27,2 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan